Traficul internațional crește de două ori mai repede decât traficul intern în Europa

Rețeaua europeană de aeroporturi a încheiat prima jumătate a anului 2023 cu o creștere de +28,3% a traficului de pasageri față de aceeași perioadă a anului trecut, aducându-l la7,7% sub nivelul de dinaintea pandemiei  (2019), cu îmbunătățiri constante de la -11% în ianuarie de la -5,9% în iunie. Traficul internațional (+32,2%) a crescut de două ori mai rapid decât traficul intern (+16,6%), reflectând parțial transferul unei părți din traficul intern către alte moduri de transport

Ritmul de creștere a încetinit în al doilea trimestru (+16,3%) comparativ cu primul trimestru (+49%). În prezent, mai mult de jumătate (52%) din instalațiile din Europa nu își recuperează volumele de dinaintea pandemiei.

Olivier Jankovec, directorul general al ACI Europe, a declarat: „Traficul de pasageri și-a revenit în ultimele șase luni, apropiindu-se tot mai mult de o redresare completă. Cu toate acestea, există variații semnificative în ceea ce privește performanța între piețele naționale, iar volumele rămân în continuare sub nivelurile de dinaintea pandemiei în mai mult de jumătate (52%) din aeroporturile europene”.

El a adăugat că, în afara impactului de durată a războiului din Ucraina asupra unor piețe, redresarea întârziată a mai mult de jumătate dintre aeroporturi se datoreză în mare parte faptului că modelele de redresare au devenit structurale, printre care se numără „expansiunea impresionantă, dar selectivă a transportatorilor ultra low-cost și declinul relativ al transportatorilor internaționali, împreună cu proeminența segmentelor de agrement și VFR (Visit Frieds & Relatives/Vizitarea prietenilor și rudelor), precum și reorientarea unei părți a traficului intern către alte moduri de transport”.

ACI Europe precizează în raportul său că, până în prezent, cererea a rămas extrem de rezistentă în fața presiunilor inflaționiste persistente și a creșterilor record ale tarifelor aeriene de la începutul anului. Dar, dincolo de lunile de vârf ale verii, „vedem riscuri semnificative de scădere și multă incertitudine, inclusiv perspectiva deteriorării macroeconomiei în zona euro”.

Decalajele între piețe

În prima jumătate a anului, aeroporturile de pe piața UE+ (Uniunea Europeană, SEE, Elveția și Regatul Unit) și cele din restul Europei (Albania, Armenia, Belarus, Bosnia și Herțegovina, Georgia, Israel, Kazahstan, Kosovo, Macedonia de Nord, Moldova și Muntenegru, Rusia, Serbia, Turcia, Ucraina și Uzbekistan), au înregistrat creșteri similare, de 28,7% și 26,4%, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Dar, în comparație cu nivelurile de dinaintea pandemiei, între ianuarie și iunie 2019, aeroporturile din restul Europei (-2,1%) au fost mai aproape de o redresare completă decât piața UE+ (-8,7%),

Dintre cele mai mari piețe din sectorul aviației, aeroporturile din Italia (+1,9%) au înregistrat cele mai bune rezultate, urmată de cele din Spania (-2,8%), Regatul Unit (-6%) și Franța (-8,3%), iar aeroporturile din Germania (-8,3%) au rămas în urmă.

Între timp, aeroporturile din Turcia (+0,6%) și Rusia (+0,4%) și-au revenit complet.

Cele 5 hub-uri principale

Traficul de pasageri în primele 5 hub-uri europene a rămas cu -8,9% sub nivelul de dinaintea pandemiei în prima jumătate a anului (S12019), o performanță inferioară față de media europeană de -7,7%.

Londra-Heathrow s-a restabilit în prima jumătate a anului ca cel mai aglomerat aeroport din Europa, cu 37 de milioane de pasageri. Istanbul (+10,4%) s-a clasat pe locul al doilea cu 35,6 milioane de pasageri și rămâne singura țară dintre cei cinci lideri care și-a depășit volumele de dinaintea pandemiei.

Hub-ul turc a fost urmat de Paris-Charles de Gaulle (-12,6%), cu 31,8 milioane de pasageri; Amsterdam-Schiphol (-17%), cu 28,7 milioane de pasageri; și Madrid-Barajas (-2,7%), cu 28,5 milioane de pasageri.

Cu toate acestea, în iunie, Frankfurt (-20,1%), cu 26,9 milioane de pasageri, a intrat în Top 5, înlocuind Madridul pe poziția a cincea.

Operațiuni

Mișcările de aeronave au crescut cu +15,5% în primul semestru al anului în întreaga rețea de aeroporturi europene, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, dar rămân cu -11% sub nivelurile de dinaintea pandemiei, S1 2019.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version