Topul celor 10 companii aeriene europene cu cele mai multe anulări vara trecută

Turismul în Europa a cunoscut o redresare anul trecut, dar activitatea a fost afectată și de probleme precum lipsa de personal și greve interne în cadrul companiilor aeriene. Un raport al Mabrian Technologies dezvăluie care au fost cele mai afectate 10 companii, care însumează aproape 9.000 de zboruri anulate. 

Între 17 iulie și 30 septiembre 2022, cele 10 companii aeriene analizate au totalizat 453.122 de zboruri programate și din acest total aproape 9.000 au fost anulate, ceea ce înseamnă că, în medie, două din 100 au fost afectate. 

 

Raportul Mabrian Technologies se bazează pe un eșantion de 2.309 aeroporturi și companii aeriene europene cu rute către sau dinspre Europa.

În vara lui 2022, Lufthansa a fost afectată de lipsa de personal și de greve, drept urmare 2.521 de zboruri care erau programate în Europa au fost anulate, dintr-un total de 68.306. După EasyJet, Lufthansa a fost compania cu cele mai multe zboruri programate și operate în timpul verii, iar rata de anulare a zborurilor sale din Europa a fost de 3,7%.

A se citi și: Lufthansa anulează încă 2.200 de zboruri dar nu atinge destinațiile de vacanță.

Ca număr de zboruri anulate, acestea sunt urmate de cele două companii aeriene principale din nordul Europei: SAS și KLM cu 812 și 628 de zboruri anulate, ceea ce reprezintă 3,4% și 2,64% din zborurile programate.

Anulările au fost unul dintre principalele motive de insatisfacție a turiștilor vara aceasta.

În coada primelor 10 companii aeriene afectate apar atât EasyJet cât și Vueling, care în ciuda grevelor interne ale membrilor echipajului, au reușit să mențină ratele de anulare mult sub medie: 1,34%, respectiv 0,84%. Surprinzător este și cazul Ryanair, cu o anulare de 0,5%, ocupând locul 14 printre cele mai afectate companii aeriene.

Mai multe informații:

Grevă Ryanair: vor exista greve timp de cinci luni până în ianuarie

Grevă și zboruri anulate: 15.000 de operațiuni din august anulate în Europa

Cele 10 companii aeriene cu cel mai mare număr de anulări din Europa

Având în vedere că aceste incidente a fost unul dintre principalele motive de nemulțumire a călătorilor, Anna Borduzha, managerul de dezvoltare a afacerilor Mabrian, recomandă companiilor și destinațiilor turistice „să lucreze la datele, experiența anului 2022 și previziunile cererii pentru 2023, pentru a încerca să evite aceste situații care afectează atât de mult satisfacția turiștilor în timpul  vacanțelor”.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version