TIS, Tourism Innovation Summit, a recunoscut încă o dată inițiativele și proiectele care sunt dedicate inovației, digitalizării și sustenabilității în sectorul turismului. Tourism Innovation Awards 2022 au premiat șase proiecte de la diferite companii și instituții în acest scop.
Casa Batló a premiat Caixa Bank pentru cea mai bună experiență de utilizare pentru că a oferit vizitatorilor o experiență imersivă unică, atât în timpul vizitei, cât și înainte și după, datorită inteligenței artificiale, realității augmentate și machine learning.
Finaliștii din această categorie au fost DigitalGuest, pentru instrumentul său de upselling pentru a facilita viața de zi cu zi a hotelierilor; și EMG, Essen Marketing Gmbh. pentru turul lor de oraș folosind ochelari de realitate mixtă.
Vueling a primit Premiul Telefónica pentru cea mai bună inovație în inteligență artificială și analiza datelor, pentru utilizarea geolocalizării mobile și a analizelor datelor pentru a-și îmbunătăți portofoliul de rute de transport aerian, oferind astfel o valoare adăugată mai mare pasagerilor, părților interesate și mediului.
La aceeași categorie, Turbosuite a concurat pentru utilizarea big data și a inteligenței artificiale pentru a oferi cel mai bun preț, la cel mai bun moment și clientului potrivit; și HiJiffy, primul sistem de operațiuni bazat pe inteligența artificială, conceput special pentru a înțelege întrebările legate de ospitalitate.
Premiul Amadeus pentru cea mai bună inovație digitală a fost acordat Primăriei orașului Dublin, utilizarea tehnologiei, a analizelor datelor și a digitalizării pentru a crea destinații mai accesibile, durabile și incluzive, atât pentru clienții locali, cât și pentru turiști.
Finaliștii au inclus OTA Insight, pentru platforma sa care reunește și urmărește toate valorile comerciale cheie ale pieței hoteliere; și Tifloactiva Innovación, pentru soluția sa care va permite să atingeți modele de monumente, castele sau piese arheologice și că vizitatorul primește un răspuns în timp real în audio-descriere pentru nevăzători, în blocuri de text, în limbajul semnelor pentru surzi și într-o versiune pentru copii pentru cei mici.
Plataforma Bioscore pentru a gestiona toate informațiile legate de sustenabilitate și astfel să stabilească planuri de acțiune sau să obțina certificate în materie, a fost distinsă cu Premiul EY pentru cel mai bun proiect de turism durabil.
Bioscore a concurat cu Agenția pentru Strategia Turismului din Insulele Baleare (AETIB) și cu noua sa legislație privind sustenabilitatea și circularitatea turismului; și Outdooractive AG, o platformă digitală pentru drumeții și biciliști din întreaga lume care sunt preocupați de sustenabilitatea mediului.
În plus, Hotel Treats, o platformă de comerț electronic pentru hoteluri, stațiuni și companii de ospitalitate, a premiat premiul Data Appeal pentru Cel mai bun model de afaceri nou. Muzeul MOCO Barcelona și prima expoziție artistică cu NFT; și Ferryhopper, cu platforma sa de căutare și găsirea celor mai bune oferte pentru călătoriile cu feribotul, au fost finaliștii în această ultimă categorie.
În cele din urmă, Tourism Innovation Awards in 2022 au recunoscut și Finlanda cu Prix d’Excellence pentru că este liderul în domeniul durabilității și pentru că este un exemplu de destinație inteligentă care oferă experiențe unice vizitatorilor săi.
Sursă: hosteltur.com