Tendințe 2022: cheltuieli mai mari și un angajament pentru călătoriile mai durabile

După ce a trăit doi ani o pandemie, populația va acorda mai multă importanță ca niciodată călătoriilor și timpului liber în 2022. Acest interes mai mare pentru călătorii se traduce în cifre: 81% doresc să se bucure de cel puțin o vacanță în primele șase luni ale anului 2022, 54% plănuiesc să cheltuiască mai mult pe călătorii și 59% sunt dispuși să plătească mai mult pentru o călătorie mai durabilă. Acest lucru este evidențiat de un studiu al Expedia Group și Wakefield Research, care subliniază o începere a adaptării la realitatea COVID din partea călătorilor, ceea ce este confirmat de importanța pe care o acordă călătoriilor flexibile și interesul de a călători cu conștiință, cu măsuri precum oferirea mai multor bacșișuri muncitorilor din sector și alegerea destinațiilor mai puțin aglomerate pentru a atenua efectele turismului de masă. 

Potrivit studiului, după doi ani suferind flagelul crizei de sănătăte, în 2022 va exista o creștere a călătoriei pentru bunăstarea personală, în condițiile în care pandemia a determinat populația să reflecteze asupra importanței de a petrece mai mult timp cu familia.

În acest fel, majoritatea celor chesționați, 81%, le este clar că își doresc să se bucure de cel puțin o vacanță cu familia și prietenii în prima jumătate a anului 2022, iar o bună parte preferă să facă o excursie des, 78% și-au manifestat interesul pentru sejururi scurte și dese.

„Sectorul turismului este pe cale să experimenteze un an ca niciodată, deoarece oamenii vor să călătorească cu un scop anume, să acorde mai multă pondere vacanțelor și să investească mai mult în experiențe unice. De asemenea, se pregătesc pentru posibile schimbări în călătorii, în timp ce situația pentru COVID persistă și doresc să poată conta pe diverse opțiuni”, prezice Ariane Gorin, președintele Expedia for Business. 

De asemenea, după doi ani cu călătorii cu frâna pusă, investiția într-o vacanță va crește vertiginos față de anii de dinaintea pandemiei: mai mult de jumătate dintre cei chestionați (54%) au clar ca vor cheltui mai mult pe călătorii decât în 2019.

Cheltuielile medii ale turiștilor pe țări.

O altă dintre schimbările pe care le-a adus COVID-19 este angajamentul călătorilor față de o mai mare responsabilitate și conștientizare socială în călătoriile lor, cu o preocupare mai mare pentru sustenabilitate. Astfel, 59% dintre cei chestionați sunt dispuși să plătească mai mult pentru călătorii durabile, iar 49% manifiestă o preferință pentru destinațiile mai puțin aglomerate pentru a reduce efectele turismului în masă.

Documentul mai arată că aproape jumătate (43%) vor lăsa ceva mai mult timp pentru servicii și transport, ceea ce va contribui la reducerea timpului de așteptare, a stresului angajaților și a posibilității de a pierde un zbor.

Flexibilitate

În ceea ce privește o altă dintre schimbările pe care le-a adus pandemia, telemunca, raportul indică faptul că există dorința de a folosi mai bine timpul liber și de a îmbina, uneori, munca și timpul liber în rândul călătorilor: 56% dintre cei care lucrează de la distanță plănuiesc să-și prelungească durata călătoriei de afaceri pentru a petrece câteva zile de vacanță, sau invers. 

81% dorește să se bucure de niște vacanțe în 2022.

În momentul rezervării, călătorii iau în considerare prețurile bune și opțiunea de a face modificări ale itinerariilor: 84% cred că un tarif redus îi motivează să rezerve un zbor online și 89% spun că opțiunile de tarifare flexibile sunt decisive.

„Companiile de călătorii care prioritizează siguranța și bunăstarea clienților, soluție inovatoare și comunicarea transparentă vor fi câștigătorii clari pe măsură ce industria trece de la o situație de urgență la una cu o revenire a cererii și creștere”, avansează Gorin.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version