Între traficul direcționat către un site web și conversia care are loc la finalul vizitei, se pot întâmplă multe lucruri. Dar știu brandurile ce se întâmplă și țin cont de acest lucru? Liderii din domeniul digital știu că nu ar trebui să se concentreze doar pe acești doi indicatori, dar care este rețetă pentru a oferi o experiență excelentă și la care ar trebui să se uite pentru a măsura rezultatele? Digital Experience Benchmark al Contentsquare răspunde la aceste întrebări.
O experiență de utilizator (UX) satisfăcătoare pe un site web turistic ar trebui să fie, așa cum o definește Contentsquare, „inspirată, satisfăcătoare, fără cusur și de încredere. acest lucru înseamnă că vizitatorul ar trebui să se confrunte cu un parcurs al clientului care să includă conținut relevant pe tot parcursul acestuia și că site-ul web oferă produsele și serviciile potrivite la prețurile potrivite.
Experiența, adaugă aceleași surse, „trebuie, de asemenea, să recompenseze utilizatorul, oferindu-i produse, servicii sau informații relevante pentru ceea ce caută și să îi permită să își creeze cu ușurință un cont, dacă aceasta este intenția lor. În plus, trebuie să fie disponibilă pentru fiecare utiliator, astfel încât accesibilitatea de pe orice dispozitiv nu trebuie neglijată”.
Pentru experții Contentsquare, „ceea ce trebuie să căutăm în experiența digitală este activitatea”, definită ca fiind „proporția de timp pe care utilizatorii o petrec interacționând cu conținutul, de exemplu, făcând clic, derulând, glisând, tastând etc., în timpul unei vizite.
Elemente cheie pentru a prospera în lumea digitală
Pentru a prospera în lumea digitală, așa cum avertizează Contentsquare, „fiecare brand trebuie să concureze mai întâi cu concurenții săi. Compararea propriilor indicatori cu cei ai concurenților este esențială și dezvăluie multe despre obiectivele ideale pe care trebuie să le atingă. Un obiectiv specific pe care brandurile de turism ar trebui să le prioritizeze este designul și experiența utilizatorului din paginile care captează cele mai multe vizite, în acest caz, pagina de start”.
Un alt indicator interesant, subliniază ei, „este rata de derulare (scroll). Având în vedere că vizitatorii vizualizează doar 54% din conținut pe desktop și 50% pe mobil, paginile de destinație și paginile de pornire trebuie să fie foarte bine concepute pentru a oferii informații care să atragă vizitatorul de la început„.
„Sectorul turismului a migrat cu ani în urmă către un design mobile-first, iar acum are un trafic de aproape trei la unu între mobil și desktop. Continuarea acestei abordări este importantă, dar experiența desktop nu trebuie uitată, deoarece traficul este semnificativ, obținând sesiuni mai lungi și ducând adesea la conversia finală”.
O particularitate în sectorul turismului este, de fapt, durata sesiunii. În 2022, potrivit datelor Contentsquare, „în medie, vizitatorii au navigat de pe computer 6,9 minute (față de 7,9 minute în 2021), iar de pe mobil, sesiunile au fost în medie de 3,5 minute (3,2 în 2021). În acest timp, utilizatorii ar trebui nu doar să găsească informații relevante și inspirate, ci și să se aștepte la o navigare fluidă și fără probleme„.
Ceea ce li se pare evident, subliniază aceleași surse, „este în realitate o provocare uriață pentru branduri, care trebuie să corecteze erorile extrem de rapid și să asigure timp de încărcare rapizi. Dar cu cât sesiunea este mai lungă și cu cât numărul de pagini este mai mare, cu atât crește riscul de fricțiune. Iar pe măsură ce timpul pe pagina scade, paginile trebuie să se încarce rapid și foarte eficient.
Pentru acești experți, „este important să înțelegem că, atunci când oamenii caută pe site-urile de turism, ajung la o ofertă, o verifică și pleacă, așa că este important să creăm strategii care să-i rețină. De asemenea, este important să se țină cont de faptul că utilizatorii care renunță sunt cei mai scumpi de deservit, o povară de costuri care îngreunează rentabilitatea investițiilor în traficul digital”.
În concluzie, Contentsquare concluzionează: „brandurile care se diferențiază și reușesc să rețină utilizatorii vor putea evita frustrarea, vor capta atenția și își vor cunoaște paginile suficient de bine pentru a detecta problemele sau oportunitățile care apar în timpul călătoriei clientului. În ceea ce privește sectorul turismului, aceste date arată că traficul și conversia nu reflectă o experiență bună, ci că aceasta va fi marcată de întregul parcurs al clientului pe site”.
Alte știri legate de experiența utilizatorului, în:
– NFT deschid un nou capitol în fidelitate hotelieră
– Filozofia Amazon: concentrează-te pe client ca și motor al inovației
Sursă: hosteltur.com