OMT (Organizația Mondială a Turismului) în ultimul său raport identifică criteriile comune dintre hoteluri de 4 și 5 stele în 30 destinații europene și șase destinații din alte regiuni, furnizând informații valoroase pentru acele destinații care să-și revizuiască sistemele de clasificare hotelieră sau să stabilească altul nou.
O analiză comparativă a criteriilor internaționale prin care sunt reglementate unitățile de cazare pot ajuta destinațiile să stabilească sistemele de clasificare hotelieră mai adaptate și mai utile pentru consumatori, hoteluri, intermediari și destinații.
Aceste sisteme, așa cum clarifică raportul citat, „pe lângă că servește ca un indicator pentru consumatori și intermediarilor a standardelor pe care le găsesc în unitățile de cazare individuale, pentru acestea din urmă, precum și pentru destinații, este o platformă de marketing pentru a promova calitatea ofertei sale.
Pregătit în comun de către OMT și Norwegian Accreditation, o agenție a Ministerului de Comert, Industrie și Pescuit din Norvegia, prin intermediul programului QualityMark Norway, raportul dezvăluie că, în pofida existenței multor tipuri de sisteme de clasificare în lume, există mai multe asemănări decât diferențe, atât între grupurile geografice cât și între categoriile de 4 și 5 stele.
Nu este surprinzător că, așa cum recunoaște secretarul general al Organizației, Taleb Rifai, „nu există o clasificare standard la nivel mondial, și probabil niciodată nu va fi din cauza diversității de contexte medio-ambientele, socio-culturale, economice și politice în care se încadrează activitatea hotelieră”.
Raportul oferă, de asemenea, o privire de ansamblu asupra tipurilor de clasificare existentă, a avantajelor și a dificultăților sale, și oferă o orientare generală cu privire la aspectele care trebuie luate în considerare la stabilirea unui sistem oficial de clasificare.
Rezultatele sugerează, de asemenea, ca o revizuire mai periodică a acestor sisteme pot să le servească pentru a ține pasul într-un mediu în care nevoile clienților se schimbă rapid, în special în ceea ce privește tehnologia și accesibilitatea.
Acesta este al doilea raport comun al OMT și Norwegian Accreditation cu privire la clasificarea hotelieră, după publicarea în 2014 a „Online Guests Reviews and Hotel Classification Systems: An Integrated Approach”, publicat în articolul ‘Ar trebui sistemele de clasificare hotelieră să includă recenziile online’.
Sursă: hosteltur.com