Lumea se schimbă rapid spre internetul mobil și hotelurile trebuie să o ia înaintea acestui trend. Potrivit lui Google, industria hotelieră încă se gândește prea mult la accesul la rețea prin intermediul computerelor, care a fost deja depășit de telefonul mobil.
Hotelvision al G20, care a avut loc în clădirea guvernului regional din Maastricht, este un nou sub-eveniment al Food Executive Europe (FXE), la care poți participa doar cu invitație. Jones Lang LaSalle, Google și Expedia și-au trimis principalii reprezentanți pentru a dezbate așteptările lor in marketing digital pentru industria hotelieră. La această întâlnire a devenit clar ca tehnologiile digitale, cum ar fi aplicațiile sau rețelele sociale pot oferi mari oportunități; oportunități pe care industria ar trebui să le prindă cu ambele mâini.
Acestea sunt cele șase tendințe digitale definite de către experți pentru industria hotelieră:
- Jones Lang LaSalle: creșterea sectorului, în special în marile orașe
Jessica Jahns, de la Jones Lang LaSalle, a prezis că în acest an vor avea loc evoluții pozitive în tranzacțiile hoteliere din Europa: „multe hoteluri noi intră pe piață, în special în orașe ca Londra (+10%), Amsterdam (+8%), Berlin (+9%) si Stockholm (+7%). Marea Britanie, Germania și Franța au experimentat cea mai mare creștere, dar Spania, Irlanda și Europa de Est înregistrează, de asemenea, o creștere a activității în acest sens. 2014 va fi un an bun pentru piața hotelieră. Jones Lang LaSalle se așteaptă la un volum de vânzări de 16.000 de milioane de dolari (11.625 milioane de euro) pentru acest an”.
- Google: „Primul lanț care va pune în aplicare o strategie pentru telefoanele mobile poate obține un avantaj enorm”
Diana van Roest, responsabilul al Google Olanda pentru industria turismului, a subliniat că „oamenii sunt în mod constant conectați. 72% din populația olandeză are un smartphone și 42% are una sau mai multe tablete la domiciliu. Consumatorul utilizează toate aceste dispozitive în mod simultan pentru a obține informații, a partaja și a cumpăra. Noua perioada pentru a cumpăra sau a rezerva online se menține, în principal, între 21 și 24 de ore. Dar, este de așteptat să aibă loc mai multe schimbări în acest domeniu. Gândiți-vă la Internet TV, Google Glass și ceasuri inteligente, așa numitele smart watches. În ziua de astăzi, aproximativ 20% din căutările de călătorii se fac de pe un smartphone și acest procent crește rapid. Prin urmare, este momentul că industria hotelieră să includă acest comerț mobil (m-commerce), dar fără a neglija utilizarea profesională a rețelelor sociale. Primul lanț care va pune în aplicare o strategie pentru telefoanele mobile va câștiga un avantaj enorm”.
- Carlson Rezidor: „A investi în marketingul digital, a-ți cunoaște clienții”.
Remy Merchx, directorul senior de dezvoltare globală al e-Business al Carlson Rezidor Hotel Group, a confirmat acest argument: „e-commerce-ul nu este o activitate pe care directorul să o poată adăuga la activitățile sale obișnuite, ci este o muncă în sine. OTA sunt de 10 ani pe piață, iar Google ne cunoaște mai bine pentru că are toate informațiile despre obiceiurile noastre de navigare. El ne cunoaște mai bine decât orice altă companie din lume. Este timpul ca industria noastră să acționeze investind în marketing digital. Trebuie să avem informații despre clienții noștri și nu să lăsăm ca altă companie să le aibă.
- Expedia: A te adapta în mod flexibil și dinamic celor ce rezervă prin telefonul mobil împreună cu OTA
Responsabilul Expedia pentru Benelux, Olivier Pernoud a oferit tendințele sale pentru generația actuală, așa numiții Millennials: „Acești consumatori sub 30 de ani fac rezervări cu smartphone-urile lor, unde cosultă și programul zborurilor. Opt din zece Millennials utilizează dispozitivul mobil pentru a consulta disponibilitatea pentru o călătorie din motive de muncă și 57% sunt dispuși să împărtășească informații dacă obțin ceva în schimb. Expedia oferă acestui grup toate filtrele, în scopul de a le facilita găsirea calatoriei ideale și hotelul corespunzător. Astăzi, este esențiale actualizarea informației despre hotel și îmbunătățirea continuă, astfel încât hotelurile să poată lucra în mod mai specific cu OTA în loc de împotriva lor„.
- Școala de Management Hotelier din Maastricht: a avea o conversație digitală cu clienții
Elevii Școlii de Management Hotelier din Maastricht au făcut o cercetare despre ceea ce industria hotelieră poate învăța de la alte industrii, cum ar fi cea a transportului aerian, cea comercială și de divertisment, în ceea ce privește comerțul electronic și dispozitivele mobile. În analiza lor au luat în considerare ecrane promoționale interactive, realitatea augmentată, opțiunea de a împărtăși în rețelele sociale și marketingul personalizat. Ei sfătuiesc hotelurile să instaleze chioșcuri comerciale, un magazin digital unde clienții pot cere informații, viziona video-uri și a face comenzi. În plus, ei avertizează cu privirea la utilizarea tot mai mare a realității augmentate, cum ar fi oglinda virtuală unde poți proba haine prin intermediul unei camere web. British Airways are ceva nou în acest sens: „imaginează-ți vacanța”, unde clienții pot alege imagini din destinațiile dorite, cum ar fi plaje cu nisip alb, vederi făcute din zbor ale orașelor și munților. Acestea fotografii crează un tablou cu care compania aeriană sugerează vacanțe. Clienții pot împărtășii ideile lor pe Facebook, Twitter, Google+ și e-mail. O altă utilizare a acestor aplicații sunt privirile pe furiș ale hotelurilor: mici tururi virtuale prin hotel sau printr-o cameră personalizată. O altă inovație este partajarea pe rețelele sociale, cum ar fi Meet&Seat a KLM, unde poți utiliza Facebook pentru a vedea persoane interesante care se afla în același zbor cu tine. Același lucru pot face hotelurile pentru a ști cine se află în același hotel și în aceleași zile cu tine, ceea este deosebit de interesant pentru persoanele care călătoresc singure.
- Olery: „Gestionarea reputației online, pentru că 95% din clienți au încredere în recenzii”
Kim van den Winjgaard de la Olery, specializat în clasificarea reputației online prin intermediul site-urilor de recenzii: „95% dintre călători consideră opiniile altor utilizatori ca o sursă sigură de informații, iar 53% nu rezerveaza un hotel care nu are recenzii”. Prin urmare, Van den Winjgaard se întreabă de ce hotelurile, de obicei, nu răspund comentariilor online: „dacă clientul ar fi făcut o reclamație personalului de la recepție s-ar fi luat rapid măsuri sau cel puțin ar fi avut loc o conversație. Între timp, poți găsi 167 de milioane de comentarii în topul 10 al site-urilor de acest tip, iar numărul lor tot crește. Orice companie va avea beneficii dintr-o bună strategie de reputație online.
Pe scurt, specialiștii în marketing digital și mobil au dat publicului mai multe teme pentru a cugeta, și astfel, primul G20 Hotelvision a oferit industriei un motiv și metode pentru a aduce viitorul în prezent.
Informația de referință este disponibilă pe Hotelmarketing.com.
Sursă: hosteltur.com