2023 a fost un an mare pentru industria turismului, iar profesioniștii din turism sunt încrezători că 2024 va fi „liniștit și fără probleme”. Fowardkeys a analizat datele de emitere a biletelor din anul care tocmai s-a încheiat și a identificat o serie de preferințe și comportamente de călătorie în întreaga lume, care pot fi rezumate în șapte tendințe.
-
Turiștii fac mai puține călătorii, dar mai lungi
Prețul călătoriilor este în creștere, iar oamenii sunt din ce în mai conștienți de impactul pe care îl au călătoriile cu avionul asupra mediului, spun ei cei de la ForwardKeys, amintind că pandemia a provocat o schimbare a preferințelor de la călătoriile scurte și frecvente la experiențe de călătorie mai lungi și mai semnificative.
Drept urmare, popularitatea călătoriilor scurte (1-3 nopți) a scăzut cu patru puncte procentuale la nivel global, în comparație cu călătorii medii (4-13 nopți) și cu cele lungi (mai mult de 14 nopți).
Potrivit FowardKeys, „aceasta este o veste bună pentru destinațiile care doresc să atragă vizitatori mai sustenabili și cu un impact mai mare, promovând în același timp călătoriile cu emisii reduse de carbon”.
-
Călătorii preferă să stea împreună
În urma pandemiei, segmentul călătoriilor în familie „și-a revenit cel mai rapid în toate regiunile globale”, se arată în studiu, confirmând că „experiențele comune sunt importante pentru mulți călători”. Această tendință este cea mai puternică în Americi, unde acest tip de călătorii este deja peste nivelurile din 2019.
Al doilea segment „cel mai rezistent” este cel al cuplurilor, care se află „ușor” în urma călătoriilor în grup cu familia.
-
Călătoriile de lux au întâietate
Redresarea cererii pentru experiențe lux a depășit opțiunile de călătorie obișnuită în regiunea APAC, ceea ce poate fi atribuit parțial efectului „călătoriei de răzbunare” (care a început mai târziu), dar in America, redresarea cererii pentru cabine premium „continuă să o depășească pe cea pentru locuri în clasa economică”.
Forwardkeys consideră că aceasta este „un indiciu că, chiar și în timpul unor preocupări generalizate legate de costul vieții, consumatorii cu venituri ridicate rămân rezistenți la presiuni asupra prețurilor”.
-
Munca flexibilă stimulează călătoriile în afara sezonului
Caracterul sezonier al călătoriilor este strâns legat de vreme, dar mai ales de calendarele profesionale și școlare, care marchează vârfuri și minime ale cererii. Cu toate acestea, popularitatea tot mai mare a muncii la distanță sau hibride, în anumite grupuri demografice, determină o schimbare de tendință, permițând călătorii pe tot parcursul anului și profitând de preţurile mai mici în afara sezonului și de destinațiile mai puțin aglomerate.
-
Recuperarea rezervărilor în avans
Acum că rezervările nu mai sunt condiționate de pandemie și că încrederea consumatorilor a fost restabilită, modelele de rezervare în Europa și MEA în 2023 au fost „la egalitate” cu cele din 2019. În APAC și în Americi, această redresare a fost temperată de presiunile asupra preţurilor.
-
Viitorul este digital pentru agențiile de turism
În timpul pandemiei a existat o schimbare „semnificativă” către rezervările directe la companiile aeriene, dar și la hoteluri.
În 2023, popularitatea acestui tip de rezervări s-a menținut, dar ForwardKeys spune că „pendulul începe să se întoarcă, cu o creștere a rezervărilor făcute prin intermediul agențiilor de turism”.
Platforma spune că aceste vești sunt încurajatoare, deși nu este clar în ce măsură agențiile de turism au recâștigat cotă de piață. „Ceea ce este clar este că agențiile online își revin mai bine decât omologii lor, reflectând tendințe comerciale mai generalizate”.
-
Schimbările climatice încep să afecteze rezervările
Vara anului 2023 a fost marcată de temperaturi extreme, incendii și inundații în emisfera nordică. Până acum, efectele schimbărilor climatice au avut un impact limitat asupra călătoriilor și, de exemplu, după incendiile în Rodos, vânzările de bilete de avion au revenit la normal în decurs de o lună.
Cu toate acestea, explică ei, „pe termen lung, schimbările climatice vor modifica preferințele de călătorie”, deoarece, pe măsură ce temperaturile cresc, destinațiile mai calde vor deveni mai atractive decât regiunile în mod tradițional mai reci.
Sursă: hosteltur.com