Redresarea completă a traficului de pasageri în Europa va întârzia până în 2025

Volum de pasageri pe aeroporturile europene va scădea cu -9% în 2023 sub nivelurile pre-pandemie, în 2019, astfel că acum prognoza pentru recuperarea completă a acestuia este amânată până în 2025, în loc de 2024, așa cum prognoza pentru redresarea completă a acestuia este amânată până în 2025, în loc de 2024, așa cum estimase luna trecută: după cum arăta prognoza de trafic revizuită pentru rețeaua europeană prezentată de Airports Council International -Europe (ACI Europe). 

Raportul notează că cele mai mari decaleje așteptate în ceea ce privește performanța aeroportului și volatilitatea traficului se datorează unei combinații următorilor factori:

– expunerea diversă la riscurile geopolitice și consecințele recesiunii.

– redresarea incertă a traficului de pasageri către/dinspre Asia (China)

– dependența segmentului de agrement/VFR (visit friends & relatives) de cerere comercială/corporatistă

– creșterea concurenței între aeroporturi

Olivier Jankovec, director general al ACI Europe a subliniat că traficul de pasageri a cunoscut o redresare puternică din primăvara trecută și că, până în prezent, a fost foarte rezistent în fața contextului economic și geopolitic advers.

„Cu toate acestea, ne așteptăm acum că redresarea traficului de pasageri să se stabilizeze în viitor, cu cronologia împinsă înapoi până în 2025, înainte ca aeroporturile europene să revină în sfârșit la locul în care erau înainte de COVID-19. În 2023, vom pierde în continuare 220 de milioane de pasageri, ceea ce înseamnă că volumele noastre se vor egala doar cu nivelurile din 2017”. 

Prognoza de trafic a ACI Europe, care reprezintă peste 500 de aeroporturi din 55 de țări care facilitează peste 90% din traficul aerian comercial din Europa, se bazează pe consensul previziunilor experților din peste 25 de infrastructuri europene.

Combinație de factori

Patronatul aeroportuar arată că toate acestea reflectă o combinație de factori determinanți cu aspecte mai mult negative decât pozitive, împreună cu riscuri importante de tendința descendentă pe mai multe piețe. Tensiunile geopolitice în curs și războiul din Ucraina vor continua să afecteze mai multe piețe interne în special și vor domina riscul de declin.

Deteriorarea macroeconomiei și a presiunilor inflaționiste vor afecta, de asemenea, cererea, deoarece tarifele de transport aerian au crescut brusc în al treilea și al patrulea trimestru din 2022.

De fapt, în Uniunea Europeană (UE), inflația zborurilor de pasageri este în două cifre de peste un an, datele din octombrie 2022 arătând că prețul călătoriilor aeriene a crescut cu +30,9% față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit datelor Centrului de Aviație (CAPA).

Pe de altă parte, costurile de reglementare mai mari vor duce, de asemenea, la presiuni inflaționiste susținute asupra tarifelor de zboruri. În ceea ce privește oferta, gestionarea strictă a capacității în principal de către transportatorii existenți, și restricțiile continue de călătorie în China vor limita, de asemenea, creșterea în continuare a traficului.

În același timp, ACI Europe se așteaptă ca impactul acestor determinanți negativi asupra traficului de pasageri să fie parțial compensat de un grad de rezistență a cereriii de agrement și de extinderea continuă a companiilor aeriene low-cost.

Sfârșitul derogării de la regulamentul privind sloturile aeroportuare, care prevede utilizarea obligatorie a 80% din sloturile alocate, acordatea companiilor aeriene până vara viitoare, ar trebui, de asemenea, să reducă presiunile asupra ofertei.

Toți acești factori vor afecta aeroporturile în mod diferit, în funcție de locație, dimensiune, poziție pe piața și model de business.

Jankovec a declarat: „Devine din ce în ce mai mult o combinație de efecte și rezultate. Ne așteptăm că mai multe piețe aeroportuare, în special cele care depind în mod predominant de turism, să depășească volumul de pasageri de dinaintea pandemiei încă de anul viitor. Dar mulți alții nu se vor descurca la fel de bine și vor avea nevoie de mai mult timp pentru a-și reveni”.

Pe termen mai lung, el crede că, odată ce ultimele efecte ale COVID-19 se vor fi estompat, aaeroporturile europene se vor confrunta cu un nivel de risc mai ridicate decât în trecut. „Autoritățile noastre de reglementare trebuie să reflecte și să țină cont pe deplin de acest lucru”, a spus Jankovec.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version