Războiul din Israel va forța armonizarea legislației europene de călătorie

Una dintre consecințele pe care le are războiul Israelului la nivel internațional este că acest conflict forțează necesitatea de a modifica reglementările europene care până în prezent coexistă în mod necorespunzător, cum ar fi Directiva privind pachetele de servicii de călătorie și Regulamentul UE privind drepturile pasagerilor, pe care organizații precum Asociația europeană a agențiilor de turism și a turoperatorilor (ECTAA) încearcă să le armonizeze.

Necesitatea acestei mai bune adaptări a reglementărilor a fost deja evidentă în timpul pandemiei, astfel încât aceasta nu este o problemă nouă, ci una care nu a fost abordată la momentul respectiv și care acum, în fața unei noi situații de urgență, reapare pentru a evidenția necesitatea unei activități aprofundate pentru a răspunde nevoilor și constrângerilor tuturor părților implicate.

Aeroportul din Tel Aviv, în Israel. Sursă: Adobe Stock.

ECTAA descrie nevoia de armonizare ca fiind „urgentă”, deoarece situația instabilă din Israel a provocat perturbări  care afectează nu numai călătorii, ci și agențiile de turism și operatorii de turism. În special, operatorii de pachete turistice se confruntă acum cu provocări majore, a declarat organizația patronală europeană.

În conformitate cu Directiva privind pachetele de servicii de călătorie, un client are dreptul la o rambursare în termen de 14 zile, un client are dreptul la o rambursare în termen de 14 zile după ce un organizator anulează un pachet.

„Situația actuală arată încă o dată că avem nevoie urgentă de o mai buna armonizare între Directiva privind pachetele de servicii de călătorie și Regulamentul UE privind drepturile pasagerilor. Dacă Comisia Europeană dorește să protejeze în mod eficient călătorii, o astfel de armonizare ar trebui să fie o prioritate pentru viitoarele revizuiri”, a declarat președintele ECTAA, Frank Oostdam.

Anulări în masă

Astfel, situația actuală din Israel și posibilele complicații ulterioare din regiune vor forța operatorii de turism să anuleze masiv pachetele turistice rezervate. Aceștia vor trebui apoi să despăguească adesea clienții înainte de a primi rambursarea plăților în avans de la furnizorii de servicii, a declarat organizația de afaceri, potrivit fvw.

Mai multe informații legate de anularea călătoriilor în articolul ECTAA a denunțat faptul că El Al nu a rambursat biletele anulate către Israel.

ECTAA a criticat deja, în timpul pandemiei Covid-19, faptul că principalul motiv pentru care operatorii de pachete turistice nu și-au putut rambursa clienții a fost acela că nu a putut recupera plățile de la călători către furnizori. Prin urmare, aceștia doresc acum că furnizorii, cum ar fi companiile aeriene, să îi ramburseze fără întârziere pe operatorii de turism, astfel încât aceleași situații să nu se mai repete.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version