În acest moment, nimeni nu se îndoieste de rolul esențial jucat de rețelele sociale în faza de inspirație a călătoriei pentru milenniali, însă un studiu realizat de Booking.com, la care au participat peste 15.000 de persoane din 20 de țări, l-a exprimat în numere: 44% dintre tinerii cu vârsta cuprinsă între 18 și 34 de ani spun ca le folosesc pentru a decide unde să călătorească, în timp ce 55% spun că îi inspiră să încerce noi experiențe de călătorie.
Milenialii sunt astfel cei mai afectați emoțional de ceea ce văd pe rețelele sociale. Dovada este că 45% dintre respondenți spun că conținutul de pe acestea îi face să simtă că toată lumea călătorește doar ei nu, iar 44% cred că le lipsesc experiențe noi de călătorie.
Natura competitivă a acestei generații este, de asemenea, indicată în rezultate, cu 46% indicând faptul că sunt geloși pe călătoriile pe care le fac alții și pe care le văd pe rețelele sociale. În plus, unul din trei (34%) subliniază faptul că atunci când călătoresc, încearcă mai multe experiențe pentru a putea posta fotografiile pe profilurile lor.
De fapt, ar putea fi popularitatea pe rețele și frica de a fi lăsați afară, ceea ce conduce la percepția a aproape trei din cinci tineri (58%), care cred că sunt mai aventuroși decât generația anterioară. Dar aceasta este o tendință care apare în toate generațiile: sentimentul de a fi mai aventuros decât precedesorii săi este un sentiment repetat în 54% dintre călătorii între 35 și 54 de ani, iar 50% de peste 55 de ani.
Prima călătorie
În fața perspectivei de a face prima călătorie, două treimi dintre respondenți consideră că merită să vadă un loc nou, iar trei din cinci (61%) consideră că nervii pe care îi simți atunci când călătorești pentru prima dată undeva nu sunt necesari.
De asemenea, studiul a arătat că puțini oameni (6%) au facut prima lor călătorie singuri, majoritatea preferând să o facă cu familia (52%), prietenii (11%) sau o excursie cu școala (10%). Încrederea pe care o câștigă călătorii dupa prima experiență a lansat o nouă tendință în 2017, prin care tot mai mulți aventurieri îndrâznesc să efectueze o călătorie singuri. Australia, Statele Unite, Germania, Austria, Japonia și Canada sunt destinațiile preferate.
În plus, cei care intenționează să călătoreasca singuri în acest an nu vor fi decepționati. Călătorii care au experimentat deja călătorii singuri au susținut că se simt liberi (27%), excitați (20%), fericiți (12%) și doar câțiva (11%) au simțit emoții pentru că au călătorit singuri.
Sfaturile valoroase de la călători cu experiență care călătoresc singur includ: asigurați-vă că cunoașteți câteva fraze de bază în limba locală (18%), să duci cu tine mai puține lucruri decât credeți că aveți nevoie (18%), a avea pașaportul mereu la îndemână (24%) și a asigura cazarea înainte de a ajunge la destinațiie (30%), dar mai presus de toate, să te relaxezi și să te bucuri de fiecare minut (40%).
Căutând ceva nou
Studiul arată modul în care a călători pentru prima dată trezeste multor persoane curiozitatea de a călători în continuare. Doi din cinci participanți (43%) confirmă că experiențele primelor călătorii îi inspiră să încerce o nouă experiență sau o unitate de cazare diferită în următoarele excursii.
Pepijn Rijvers, directorul de Marketing al Booking.com, a subliniat că „dacă ai o primă experiență de călătorie, fie că vizitezi un loc nou, fie că te duci singur, poate fi atât de fructuoasă încât îți îmbunătățește viața și chiar ți-o schimbă. Deci, pentru cei care caută pentru prima dată experiența propiei călătorii, Booking.com este aici pentru a-i ajuta„.
Și este că „cu mai mult de 1,1 milioane de propietăți unice care totalizează mai mult de 23 de milioane de camere în cele mai impresionante locuri de cazare, Booking.com are apartamente, vile, igloane, bărci, case în copaci și multe altele, pentru a maximiza prima experiență și pentru a o face cât mai incredibilă posibil”.
Sursă: hosteltur.com