Turcia, Grecia și Egipt au condus în această vară redresarea vânzărilor de călătorii pe piață germană, potrivit unui studiu al Asociațiilor Agențiilor și Touroperatorilor Germani (DRV) care evidențiază că, dimpotrivă, veniturile au scăzut pentru destinațiile din vestul Mediteranei, cu excepția Insulelor Baleare și Canare.
DRV a informat cu ocazia congresului pe care l-a organizat la Berlin, că după oprirea cauzată de COVID din această vară, s-a produs un anumit efect șampanie în rândul călătorilor germani.
În ceea ce privește destinațiile, germanii s-au întors în masă în estul Mediteranei: veniturile din vânzări pentru Turcia au crescut cu 33%, pentru Grecia cu 22% și pentru Egipt cu 8%, depășind chiar vara 2019.
În schimb, regiunea Mediteranei de Vest a înregistrat o scădere ușoară de 4%, cu singura excepție a Insulelor Baleare și Canare, unde vânzările au crescut cu aproape 3%, potrivit Analizei Travel Data + Analytics (TDA).
Conform acestor date, veniturile din această vară din rezervările de pachete de vacanță sunt deja cu doar 5% sub cele din 2019, în timp ce numărul călătorilor este cu 16% mai mic.
Iarna
După aceste date bune culese la mijlocul sezonului, ce se va întâmpla după vară? DRV subliniază cele mai populare destinații pentru această iarnă: Spania este în frunte cu Insulele Canare și Insulele Baleare, urmate de Turcia și Grecia, precum și Egipt.
De asemenea, există o cerere în creștere pentru destinațiile de lung curier: Maldive, Republica Dominicană, Thailanda, Emiratele Arabe Unite, Mexic, Mauritius și Statele Unite ale Americii.
Cu toate acestea, rezervările pentru iarna anului 2022/2023 erau încă cu 33% sub nivelurile din 2019 la sfârșitul lunii august și continuă să fie făcute cu un timp foarte scurt în avans, ceea face foarte dificil pentru agenții să publice o prognoză precisă, informează Fvw.
În acest fel, deși este clar că pentru DRV iarna aceasta va fi mult mai bună decât anul trecut, nu se bucură prea mult în fața furtunii economice care zguduie continentul și cu atât mai mult când Germania tocmai a confirmat că va intra în recesiune la sfârșitul anului.
„Rămâne de văzut cum se va dezvolta tendința germanilor de a consuma în următoarele săptămâni pe fondul creșterii inflației și cât de mult buget le va mai rămâne”, a declarat președintele DRV, Norbert Fiebig.
Mai multe informații:
– Germania se pregătește pentru economisirea energiei: cum va afecta călătoriile?
– Piața germană: în ce măsură și-a pierdut teama de COVID?
– Piața germană în iulie: agențiile vând cu doar 18% mai puțin decât în 2019
– Cerere solidă pe piața germană, Turcia conducând creșterile
Sursă: hosteltur.com