Călătoriile vor rămâne o prioritate pentru piața din Regatul Unit în 2023, în ciuda turbulențelor economice. Aproape două treimi dintre acești turiști plănuiesc o vacanță în străinătate în următoarele 12 luni, în ciuda creșterii costului vieții din cauza războiului din Ucraina, potrivit unui studiu ABTA dat publicității la convenția desfășurată săptămâna trecută la Marrakech.
Raportul Holiday Habits al asociației privind obiceiurile de vacanță 2022 subliniază că 61% dintre respondenți spun că vor călători în străinătate în 2023 și nu vor renunța la a pleca în vacanță, în pofida presiunilor crescânde asupra finanțelor familiei.
Puteți descărca raportul de la următorul link:
Se constată însă că încrederea consumatorilor nu a revenit încă la nivelurile din 2019, când șapte din zece cetățeni și-au planificat o călătorie internațională.
ABTA confirmă că, în timp ce Regatul Unit este cuprinsă de turbulențe economice, vacanțele rămân o prioritate a cheltuielilor pentru anul care vine, deși multe respondenți admit că vor trebui să facă schimbări pentru a face față creștererii costului vieții.
În acest fel, ei subliniază că vor reduce cheltuielile neesențiale în alte activități înainte de călătorie: 55% indică faptul că vor economisi prin evitarea mesei în oraș (55%), 48%vor reduce activitățile de agrement (48%) și încă 40% vor cumpăra mai puține haine, pantofi și accesorii. În timp, doar 35% vor economisi prin sacrificarea călătoriilor.
Modificări în obiceiurile de călătorie
Cu toate acestea, mulți britanici vor face modificări în planurile lor de călătorie pentru a evita spirala ascedentă a prețurilor. Astfel, primele trei moduri de a economisi sunt a face mai puțin vacanțe (menționate de 36%), a opta pentru opțiuni de călătorie și transport mai ieftine (28%) și a mânca mai puțin în afara orașului (23%). În schimb, doar 14% au clar ca vor trebui să renunțe la ambalaj.
De asemenea, conform studiului, o treime (31%) indică faptul că vor cheltui mai mult în vacanțe anul viitor, 46% spun că vor cheltui la fel; iar 23% vor cheltui mai puțin.
Printre motivele pe care le invocă pentru creșterea cheltuielilor se numără intenția de a plănui mai multe vacanțe, că au călătorit mai puțin din cauza COVID sau a creșterii prețului călătoriei.
Până în prezent, pachetele turistice au fost cea mai populară modalitate de a călători într-o vacanță în străinătate, aproape două treimi (63%) dintre turiști optând pentru ele.
Sursă: hosteltur.com