Achiziția Apple Leisure Group de către Hyatt Hotels va crește semnificativ portofoliul său de vacanță de lux, domeniu în care favorizează în mod clar o creștere suplimentară datorită noii sale companii, expert pe acest segment. Această strategie, pe care Hyatt o împărtășește cu alte mari lanțuri internaționale, încearcă să compenseze declinul segmentului MICE, care pare să aibă nevoie de timp pentru a-și reveni, potrivit firmei de consultanță GlobalData.
Hyatt va extinde amprenta brandurilor sale pe 11 piețe europene, „evidențiindu-se printre acestea Spania peninsulară, Insulele Canare, Insulele Baleare și Grecia”, a explicat un purtător de cuvânt al Hyatt pentru HOSTELTUR.
Pe de altă parte, printre oportunitățile pe care Hyatt le vede după achiziția ALG, se remarcă puterea de a stimula creșterea brandurilor în cadrul colecției AMR, în special pentru resort-urile de lux din sudul Europei, regiune în care acestea reprezintă doar 2% din totalul camerelor comparativ cu 10% în Mexic și Caraibe. Ei consideră, de asemenea, că cererea de complexe turistice all-inclusive nu este satisfăcută pe piețele din Europa, Orientul Mijlociu și Asia.
Johanna Bonhill-Smith, Travel & Tourism Analyst la GlobalData, comentează că „recuperarea călătoriilor de lux pare promițătoare”, deoarece ocuparea crește mult mai repede decât în segmentul economic.
În mod specific, datele consultanței indică faptul că gradul de ocupare al hotelurilor de lux din cele mai mari 60 de piețe internaționale va experimenta o creștere mai mare, cu 69,7% în 2021 față de hotelurile de categorie inferioară, unde va crește cu 59%.
„Recuperarea în continuare a segmentului de lux reflectă probabil creșterea atât a cererii, cât și a ofertei premium în 2021 și este un semn promițător pentru extinderea portofoliului Hyatt. Dublarea ofertei stațiunii Hyatt se va potrivi bine cu cererea crescută pentru luxul de vacanță în timpul perioadei de recuperarea COVID-19„.
„Deoarecere cererea de afaceri va continua să fie redusă în viitor, această achiziție îi va permite Hyatt să își consolideze poziția pe o piață care se așteaptă să-și revină mai repede”.
Un sondaj GlobalData arată că 28% dintre consumatorii la nivel global au mai mult buget (16%) au gratuit mai mult (12%) pentru vacanțe, indicând faptul că există o masă semnificativă dintre aceștia sunt dispuși să cheltuiască bani suplimentari pentru următoarele călătorii. Pentru multi cetățeni, îngrădirile naționale și restricțiile internaționale au însemnat mai mult timp acasă, ceea ce le-a mărit bugetul disponibil pentru călătorii în cazul unei părți dintre aceștia care va căuta aceste produse mai exclusive.
Bonhill-Smith adaugă că „Tendințele recente în materie de cazare arată că și alte grupuri hoteliere își extind portofoliile de lux”. Astfel, în luna august am asistat la anunțul de la InterContinental Hotels Group despre un nou brand de resort-uri de lux al căror nume tocmai a fost dezvăluit și Marriott International și-a declarat, de asemenea, intenția de a crește în acest sens cu resort-uri all-inclusive.
„Apple Leisure Group este deja unul dintre cei mai mari operatori de turism de pachete de vacanță din Statele Unite, Mexic și Caraibe”. Mai mult, „acest acord va crește portofoliul european al Hyatt cu 60%, intensificând concurența cu companii precum Marriott, Hilton și IHG”.
Sursă: hosteltur.com