Oportunități pentru agentul de turism într-o lume transformată

În ultimele luni, sectorul agențiilor de turism a fost zguduit de o multitudine de provocări urgente de abordat, dar este, de asemenea, necesar să ne oprim pentru a reflecta unde se află oportunitățile și cum să ne adaptăm la o lume a călătoriilor total perturbată de COVID. Travelport a prezentat într-un webinar organizat împreună cu Phocuswire câteva dintre sfaturile care pot ajuta în acest sens. 

Ross Vinograd, Travelport’s Head of Hotel, Car and Digital Media Propositions, a explicat în prezentarea sa „The future of hotel retailling: trough COVID and beyond” („Viitorul comercializării hoteliere: în perioada COVID și în continuare”) tendințele observate de companie, evidențierea rezervărilor hoteliere sunt dezvăluite ca un element crucial pentru a reconstrui strategia agenției. Dacă deja în 2019, Expedia observa cum 70% din veniturile din turism provin din rezervările hoteliere comparativ cu 7% din zboruri, acum în 2020 și, mai ales după efectul coronavirusului, această tendință a fost puternic accentuată.

„Acum, în mediul de astăzi, cu scăderea volumului de zboruri, cu aproximativ 75% din capacitatea redusă la nivel global, trebuie să regândim de unde încep itinerariile”, a explicat Vinograd, sugerand că acestea ar putea începe de la hotel. Deși multe agenții mici și mijlocii, atât online cât și offline, au pus accentul pe zboruri și hotelul a fost doar o parte din itinerariul menționat, nu vor mai avea de ales decât să se adapteze noii realități cu care „călătoria a evoluat”. Și acest lucru implică de la marketing la instrumente de lucru zilnice.

Comparația dintre 2019 și 2020 relevă faptul că a existat o mișcare dinspre corporativ spre vacațional. Dacă anul trecut procentul observat de Travelport a fost de 14% și 86%, aceste este de 34% și 66%. 

„Aceasta include agenții care caută noi clienți pentru a satisface cererea pieței, precum și agenții de leisure consacrate, care captează pur și simplu mai mult din piața actuală”, spune managerul.

În același sens, se observă modul în care rezervările de zile lucrătoare scad în timp ce cresc weekendurile, în timp ce o altă tendintă este de a reduce avansul cu care se face rezervarea, o medie care scade de la două la o săptămână, atfel că vor trebui să se adapteze și la acest client de ultimă oră.

Schimbări în destinațiile de top din lume și în mișcările interne

Raportul Travelport indică faptul că în august 2020 orașele mari precum New York și Boston, care în 2019 erau în topul celor mai vizitate, au dispărut din top 10, înlocuite de altele precum Dallas sau Atlanta unde este mai ușor să păstrezi distanța socială sau care nu sunt destinate evenimentelor mari. Și Vinograd atrage atenția asupra, faptului că, de exemplu, JetBlue a anunțat 24 de rute noi pentru aceste al doilea sau al treilea oraș.

De asemenea, chiar și atunci când, ca în cazul Londrei, rămân în vârf, se observă creșterea căutărilor către suburbii, îndepărtându-se de centrul orașului și mai aproape de Aeroportul Heathrow. Același lucru este valabil și în cazul Washingtonului. Acest lucru a dus, de asemenea, la o scădere a numărului de stele, deoarece cele 5 sunt de obicei în centru și departe, este comun ca categoria să coboare. Între aprilie și iunie a existat o creștere foarte importantă pentru hotelurile de 1 și 2 stele. Cu toate acestea, indiferent de categorie, clientul își menține cererea de siguranță și curățenie.

Mai mult sprijin din partea agentului de turism

Travelport a făcut un sondaj în rândul a 5.000 de persoane care au făcut cel puțin o călătorie în ultimul an. Concluziile includ că 33% folosesc acum agentul de turism mai mult decât înainte, comparativ cu 49% care o fac la fel ca înainte și cu 18% mai puțin.

Motivele pentru cei care doresc să apeleze la agent acum mai mult ca oricând sunt, în primul rând, din cauza informațiilor de securitate (65%), urmate de capacitatea lor de a gestiona modificările (23%), din cauza încrederii (7%) și pentru a rezolva situații complexe (5%).

La discuția ulterioară au participat reprezentanții din industria agențiilor, în special Philip Katz, CEO al TravelIT  (divizia Tourvest) și Lisa Silvey, Vice President of Client Services la Options Travel.

Silvey a povestit experiența sa, subliniind, printre alte aspecte cum au observat modul în care rezervările de hotel s-au recuperat cu 300% deasupra zborurilor și acest lucru se datorează în mare măsură faptului că mulți clienți folosesc mașina pentru a merge la hoteluri, adesea muncitori esențiali sau grupuri din sectorul construcțiilor, care călătoresc. Și de multe ori ceea ce a fost „un sejur de o noapte sau de două nopți, acum sunt trei sau patru nopți, cred că oamenii încearcă să obțină din călătorie un pic mai multă afacere decât înainte”.

În imagine, Lisa Silvey, Vice President of Client Services la Options Travel, îin timpul prezentării sale.

Katz a subliniat că acestea sunt „vremuri cu adevărat provocatoare” din cauza imposibilității de a ști ce se va intampla, în ce destinații se va putea călători sau complicata muncă de a verifica ce hoteluri sunt deschise sau dacă au măsuri de securitate atunci când se face o rezervare. Și a adăugat că există încă o frică importantă de a călători din partea clenților pentru a lucra, oferind garanții.

La rândul său, Silvey a subliniat că, având în vedere situația de oprire în ceea ce privește vânzările pentru călătorii imediate, echipa sa lucrează mai mult ca oricând pentru ca negocierile să fie închise cu hotelurile, în cazul actual deja pentru 2021 și se concentrează pe aceasta pentru a a avea un avantaj atunci când va fi reluată activitatea.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version