Operatorii de turism germani plătesc deja mai mult în acest an decât înainte de pandemie, dar au clar că creșterea prețurilor pachetelor turistice va merge mai departe: până în vara lui 2023 deja presupun că prețurile vor crește și mai mult din cauza creșterii așteptate la cazare și costurilor de transport.
În acest sens, ei amintesc că hotelierii din toate destinațiile suferă deja creșteri semnificative de costurilor mai mari cu energia, mâncarea și angajarea personalului. În același timp, companiile aeriene trebuie să se confrunte cu prețuri mult mai mari la combustibil, potrivit presei de specialitate Fvw.
Când vine vorba de hoteluri, operatorii continuă să contracteze capacitate pentru vara lui 2023. De asemenea, iarna viitoare va fi un exemplu pentru ceea ce urmează, desi într-o anumită măsură, din moment ce multe contracte au fost semnate cu luni în urmă, când prețurile energiei, iar inflația a fost mai mică.
Pentru iarnă 2022/23 există deja o „creștere moderată” a tarifelor de 5% până la 10% în unele destinații, subliniază Sven Schikarsky, product manager la DER Touristik. Cu toate acestea, destinații importante de iarna precum Africa de Nord, Turcia și orașele asiatice, dintre care unele au fost dificil de vizitat iarna trecută din cauza restricțiilor pandemice, rămân la nivelul anului precedent.
În ceea ce privește vara viitoare, Schikarsky se așteaptă să crească prețurile hotelurilor, în timp ce directorul Vtours, Sabine Jordan-Glaab, se așteaptă la creșteri în intervalul de la 5% la 10%.
La rândul său, propietarul Alltours, Willi Verhuven, ceva mai optimist, nu se așteaptă că mai ales prețurile hotelurilor să fie mai scumpe.
Între timp, CEO-ul TUI Group, Sebastian Ebel, avansează majorări de aproximativ 5% la tarifele hoteliere pentru vara anului 2023, care împreună cu nivelul actual al biletelor de avion, ar avea drept rezultat „o creștere a prețurilor sub rata inflației în piețele de origine”.
Tarifele zborurilor cresc
Operatorii de turism germani sunt încrezători că nu vor mai exista creșteri ale prețurilor locurilor companiilor aeriene pentru vara viitoare, deși nu le-au avut doar pe toate.
În acest fel, deși Sebastien Ebel prevede că tarifele actuale vor fi menținute, directorul executiv al FTI Group, Ralph Schiller, este mai precaut: „În acest moment, nu este deloc clar cum vor evolua tarifele zborurilor”, indică el.
Mult mai pesimist cu privire la prețurile combustibilului este CEO-ul Lufthansa, Carsten Spohr. „Călătoriile și zborurile vor trebui să fie mai scumpe”, prezice el.
La rândul său, subsidiara Lufthansa, Eurowings, a anunțat deja că vrea să-si ajusteze tarifele, care sunt deja cu 10% mai mari decât în 2019, „cu cel puțin încă 10% mai mult”.
Destinații
Una dintre prioritățile acestor operatori va fi promovarea rezervărilor anticipate, oferind reduceri la hoteluri pentru a cuceri familiile, care se confruntă și cu spirala inflaționistă în lunile următoare. „Destinațiile vor concura între ele pentru a-i recâștiga pe primii care au rezervat”, afirmă Schiller.
Având în vedere acestui scenariu economic, operatorii germani prevăd că destinațiile cu cel mai bun raport calitate-preț vor fi cele care vor reuși vara viitoare.
Astfel, TUI vede Tunisia și Egiptul ca potențiali câștigători, în timp ce unii clienți pe distanțe lungi ar putea trece la destinații pe distanțe medii, cum ar fi Capul Verde, ca răspuns la costurile ridicate ale zborurilor.
În ziua incertitudinii, un lucru este cert, potrivit lui Schikarsky. „Era ofertelor last minute și a călătoriilor ieftine de ultima oră se va încheia în 2023”, se spune.
Sursă: hosteltur.com