On the Beach dă în judecată Ryanair pentru abuz de poziție dominantă

Agenția online britanică On the Beach a intentat un proces împotriva companiei aeriene Ryanair pentru abuzul de poziție dominantă prin blocarea rezervărilor de zboruri către clienții OTA. 

În plângerea depusă la Înalta Curte din Regatul Unit, On the Beach susține că Ryanair a încălcat regulile de concurență prin blocarea cardurilor de credit ale clienților pentru a-i împiedica să-și gestioneze rezervările la compania aeriană, după cum relatează ziarul Financial Times.

„On the Beach susține că Ryanair a abuzat de poziția sa dominantă pe piață și a cauzat pierderi prin mijloace ilegale„, se arată în publicație.

OTA explică faptul că, compania low cost îi impiedică pe clienții săi să-și creeze un „cont Ryanair”, care este obligatoriu pentru a putea face o rezervare de zbor.

Pentru toate acestea, On the Beach a pretins despăgubiri de la compania aeriană pentru daune, deoarece practicile sale urmăreau „sa prejudicieze operațiunile clienților On the Beach făcând rezervarea pentru aceștia mai greoaie și mai costisitoare decât pentru clienții Ryanair”.

În plângerea sa, agenția online adaugă că reglementările privind pachetele de servicii îi impun să ramburseze banii clienților banii pentru zborurile anulate pe care Ryanair pe care nu le-a returnat. În total, asigură că a fost nevoită să plătească rambursări în valoare de 48,7 milioane de lire sterline (57,7 milioane de euro).

Agenția online britanică a cerut companiei aeriene o indemnizație pentru daune.

Lupta Ryanair împotriva agențiilor de turism și atacurile directorului executiv al grupului, Michael O’Leary, sunt foarte frecvente, deși recunoaște că 20% din rezervările companiei aeriene sunt făcute de agenții online. În luna mai, el i-a acuzat că sunt „o adevărată bătaie de cap”, pentru că „ne stau în calea comunicării cu clienții”, potrivit ziarului Travelweekly.

Compania low cost se confruntă cu o plângere și în Spania prezentată de ACAVe pentru subminarea onoarei agențiilor spaniole, pe care le-a acuzat că păstrează pentru ele banii din rambursările clienților.

 

Sursă: hosteltur.com

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version