ECE Real Estate Partners, un grup de investiții imobiliare cu sediul în Hamburg și concentrat de obicei pe achiziționarea de centre comerciale din Europa, a decis să creeze un fond specific pentru investiții hoteliere, care va avea sediul în Luxemburg. Obiectivul său este de a ajunge la o duzină de hoteluri în următorii ani, situate în principal în orașe europene, dar compania dorește să fie foarte selectivă și intenționează să o acopere pe termen lung.
De fapt, fondul de investiții este constituit ca un vehicul de 10 ani pentru care grupul german dorește să adauge treptat noi partener care oferă capital pentru achiziții, care vor fi foarte măsurate și strategice, dar sub convingerea oportunității pe care consideră că o va reprezenta sectorul hotelier în următorii ani.
Germenul acestui nou fond este un hotel din Veneția, The Bonvecchiati, pe care ECE Real Estate Partners l-a cumpărat în primăvara anului trecut, potrivit publicației specializate Hotelsmag. Această achiziție a fost făcută pentru 100 de milioane de euro și exemplifică tipul de activ pe care încearcă să îl includă.
„Acum aproximativ zece ani am început primul nostru fond în comerțul cu amănuntul. Astăzi avem active în valoare de 5 miliarde de dolari în gestionare în fonduri pentru sector. Nu am atinge hotelurile decât dacă credem că am putea crește semnificativ în această zonă”, a spus CEO-ul ECE, Volker Kraft.
În cazul complexului de la Veneția, acestea sunt două hoteluri alăturate pe care ECE intenționează să le conecteze cu un total de 115 și 70 de camere și pentru a căror renovare și repoziționare va investi în jur de 150.000 de euro pe cameră, ceea ce reprezintă aproximativ 28 de milioane de euro. Renovarea va include o terasă și un restaurant care au fost subutilizate și pe care intenționează să le transforme într-un nou punct de întâlnire în oraș.
În creșterea noului fond, compania vrea să mearga pas cu pas. „Vom fi selectivi cu acest prim fond”, a asigurat Kraft, „dar obiectivul nostru este să creăm mai mult de unul și să dezvoltăm o strategie pe termen lung”.
ECE deține 24 de centre comerciale care includ 2.900 de magazine și primesc 163 de milioane de vizitatori pe an. Incursiunea sa în industria hotelieră nu este nouă. A lucrat ca dezvoltator în țările vorbitoare de limba germană la proiecte cu Motel 1, 25Hours și Steigenberger, pe care le-a vândut ulterior investitorilor instituționali.
Sursă: hosteltur.com