Marile lanțuri văd cu optimism anul 2021, începutul redresării

Anul 2021 va prezenta cifre mult mai bune decât cele din 2020, potrivit Arne Sorenson, CEO al Marriott International, care a participat la o dezbatere de manageri ai lanțurilor hoteliere în timpul unui eveniment la Universitatea din New York, după cum a informat ziarul din sector Travelpulse. Managerii prezenți la dezbatere au fost de acord că mai este mult timp până când industria turistică își va reveni complet, totuși au fost de acord că 2021 va aduce o îmbunătățire imensă față de 2020. 

 

Sorenson a estimat că în ultimul trimestru al anului 2021 va exista un „sentiment general că COVID a fost lăsat în urmă”, ceea ce va face posibilă începerea recuperării călătoriilor, „nu instantaneu, ci destul de repede”. 

 

Managerul consideră că, din acel moment, va fi posibil să se evalueze cât de deteriorată a fost economia după pandemie, deoarece atunci dacă oamenii călătoresc sau nu va depinde de motive economice și nu de sănătate sau siguranță

 

„Sunt optimist și cred că până la sfârșitul anului 2021, toate acestea vor rămâne în urmă și ne vom îndrepta spre redresare. Deși vom fi într-o criză economică și nu vom mai fi într-o criză sanitară, vom ști cum să ieșim de acolo”, a asigurat el. 

 

Chris Nassetta, CEO-ul Hilton, a declarat, la rândul său, că se așteaptă ca 2021 să fie anul cu cea mai mare creștere a RevPar-ului (venituri pe cameră disponibilă) din istoria companiei. El a reamintit că Asia se îmbunătățește și a considerat că Japonia și SUA „sunt relativ stabilizate, în timp ce Europa pare să se reducă”. 

 

Nassetta a explicat că performanța va fi „între intreruptă și stabilă” până în primăvară. Călătoriile corporative vor fi primele care se vor recupera pentru acest manager, deoarece companiile își vor da seama că „eiliminarea călătoriilor de afaceri este în regulă până când concurentul tău decide să călătorească”. 

 

Mark Hoplamazian, CEO-ul Hyatt, a numit 2021 un „moment decisiv și va aduce un nivel extraordinar de speranță”. El a considerat că creșterea va aduce bunăstare și, mai presus de toate, o nouă mentalitate. 

 

Potrivit Travelmole, David Kong, CEO al BWH Hotel Group (Best Western), a delcarat că a calculat că 2021 va contribui cu 45% la mai multe afaceri decât 2020, în ciuda faptului că primele luni ale anului curent au fost record. 

Managerii unor mari lanțuri internaționale consideră că în 2021 va fi mult mai bine ca în 2020 și că în ultimul trimestru industria călătoriilor își va relua activitatea.

 

Lipsa stimulilor economici

Managerii au fost foarte dezamăgiți de lipsa de stimulente economice pentru companii din partea autorităților din SUA, în special gândindu-se la hotelurile francizate și companiile mici, deoarece, potrivit Keith Barr, CEO al InterContinental Hotels Group (IHG), marile branduri globale „sunt asset-light și vor fi în regulă”. 

 

Sorenson a avertizat că „criza lichidității se va transforma într-o criză de solvabilitate” și a solicitat extinderea PPP (Paycheck Protection Program, un program de împrumuturi comerciale pentru întreprinderile mici) pentru a permite oamenilor să se întoarcă la muncă. 

 

Provocarea carantinei engleze

Barr s-a referit la blocarea Regatului Unit, spunând că este „o adevărata provocare”, avertizând asupra necesității ca marile companii din sector să continue să discute cu guvernele pentru a le face conștiente de importanța industriei turismului.

 

El a reamintit că acest sector nu se afla într-o situație de criza structurală înainte de pandemie și, prin urmare, guvernele trebuie pur și simplu să-l ajute să treacă prin pandemie, să construiască un pod pentru a putea traversa această situație specifică. Dacă nu, a spus el, impactul va fi mai mare cu închiderea hotelurilor și cu multe companii care depind de activitatea lor, afectată. 

 

Sébastien Bazin, CEO al Accor, a explicat că 12% dintre europeni lucrează în industria turismului și că multe dintre companiile din sector au mai puțin de șase angajați.

 

În ceea ce privește rolul marilor branduri hoteliere, el a spus că „trebuie să fim fratele cel mare și să ne asigurăm că există stimulente și ajutor pentru companiile mici care sunt alături de noi. Relația dintre unii și cealalți nu a fost niciodată mai importantă ca acum”. 

 

De asemenea, Bazin a explicat că, în opinia sa, strategiile pe care le-au urmat țările europene au fost „incoerente” și vor continua să fie așa, a spus el, până când guvernele celor 27 de țări de vor întruni și vor ajunge la un consens.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version