Lufthansa, pregătită să facă față revenirii cererii după ce a pierdut 6.725 mil. de euro

Grupul Lufthansa a finalizat anul 2020 cu o pierdere extraordinară de 6.725 mil. de euro și pierderi operaționale (EBIT ajustat) de minus 5,5 miliarde de euro, în ciuda reducerilor rapide și ample ale costurilor comparativ cu un profit de 2 miliarde de euro. Veniturile sale au scăzut la 13,6 miliarde de euro de la 36,4 miliarde de euro în 2019. Grupul a transportat 25% din traficul său obișnuit, deși se pregătește pentru o creștere puternică a cererii din 2021, imediat ce restricțiile privind călătoriile vor fi reduse prin desfășurarea sporită a testelor și vaccinurilor, intenționează să ofere anul acesta, pe termen scurt, până la 70% din capacitatea sa de dinainte de pandemie de COVID. Criza a accelerat transformarea grupului, care la întoarcerea lui va fi „mai mic, mai agil și mai durabil pentru a ne menține poziția de lider în întreaga lume și a asigura locurile de muncă ale celor 100.000 de angajați pe termen lung”. 

În ceea ce privește restul industriei transportului aerian, 2020 a fost cel mai provocator an din istoria Grupului Lufthansa și a companiilor aeriene. „Restricțiile de călătorie și carantină au provocat o scădere unică în cererea de zboruri. Acum, recunoscute la nivel internațional, certificatele de vaccinare și testare digitale ar trebui să înlocuiască interdicțiile și alte măsuri, astfel încât oamenii să se poată întoarce să călătorească, să viziteze familia și prietenii, să întâlnească parteneri de afaceri, sau să învețe despre alte țări și culturi”, a declarat Carsten Spohr, CEO-ul Grupului Lufthansa a prezentat săptămâna trecută rezultatele financiare pentru anul trecut.

Marja de EBIT ajustat a fost de minus 40,1% față de puțin peste 5,6% cu an mai devreme. Scurgerile de numerar în al patrulea trimestru al anului 2020 au fost de aproximativ 300 de milioane de euro pe lună. Grupul german subliniază că progresul în restructurare a limitat impactul pandemiei intensificat în venituri. Costurile cu personalul au fost reduse semnificativ prin reduceri de personal, acorduri de criză cu sindicatele și ore de lucru reduse. La sfârșitul anului 2020, numărul angajaților era de 110.000, cu aproximativ 20% mai puțin decât anul precedent. (a se citi: Lufthansa pregătește 39.000 de concedieri, deși rezervările sale au crescut)

Cheltuielile de capital pentru Grupul Lufthansa au scăzut cu aproximativ două treimi față de anul anterior în 2020 la 1,3 miliarde (3,6 miliarde de euro în 2019), în principal pe baza unor acorduri ample cu producătorii de aeronave care prevăd amânarea livrărilor de aeronave în 2021 și ulterior, deci capitalul anual va fi, de asemenea, mai mic decât cel planificat inițial în anii următori. Fluxul de numerar liber ajustat a fost de -3,7 miliarde de euro, cu aproximativ 3,9 milioane de euro plătite doar pentru rambursarea biletelor. Aceasta a fost compensată cu 1,9 miliarde de euro de noi rezervări. Datoria netă, inclusiv pasivele de leasing, a crescut la aproximativ 9,9 miliarde de euro (6,7 miliarde de euro în 2019).

La 31 decembrie 2020, Grupul Lufthansa dispunea de o lichiditate de aproximativ 10,6 miliarde de euro, din care 5,7 miliarde proveneu din măsurile guvernamentale de stabilizare neutilizate. Până la sfârșitul anului 2020, Grupul Lufthansa a folosit fonduri guvernamentale de stabilizare de aproximativ 3,3 miliarde de euro, din care 1 miliard de euro a fost deja rambursat.

Traficul în 2020

În 2020, companiile aeriene Lufthansa Group au oferit aproximativ o treime din zboruri sau capacitate (kilometri de locuri de disponibile) de 31% comparativ cu anul precedent.

Cu 36,4 milioane, numărul pasagerilor a fost de 25% din cel de anul precedent, ceea ce a dus la un grad de ocupare de 63%, cu 19,3 puncte procentuale mai puțin decât anul precedent. 

Grupul Lufthansa a beneficiat de sistemul său de hub. Spre deosebire de concurenți, care oferă doar conexiuni punct-la-punct, companiile aeriene Lufthansa Group au reușit să unească volumul redus de trafic în hub-urile lor și să mențina astfel conexiuni importante.

Privind spre viitor

Anul trecut, numărul angajaților a fost redus cu aproximativ 28.000. În Germania, alte 10.000 de locuri de muncă vor fi reduse sau costurile de personal corespunzătoare vor trebui compensate. Flota Grupului va fi redusă la 650 de avioane în 2023. Până la mijlocul deceniului, Grupul se așteaptă ca nivelul capacității să revină la 90%. În plus, Grupul examinează vânzarea de filiale care oferă doar sinergii minore cu activitatea de bază.

Dacă sunt eliminate restricțiile, rezervările tind să crească considerabil în zona de trafic respectivă. Pentru întregul an 2021, Grupul se așteaptă ca, capacitatea oferită să crească între 40% și 50% față de nivelurile din 2019 și se menține așteptarea ca fluxurile de numerar operationale pozitive să fie generate atunci când capacitatea oferită depășește 50%. „Odată cu extinderea strategică a activității de turism, Grupul este în măsură să profite de oportunitățile de pe piață pe termen scurt”, subliniază aceștia.

Grupul Lufthansa se așteaptă ca pierderile operaționale, măsurate în termen de EBIT ajustat, să fie mai mici în 2021 decât în anul precedent.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version