Comunicat de presă
KLM înregistrează o cantitate redusă de risipă alimentară la bordul aeronavelor, datorită aplicării inteligenței artificiale. Programele de AI permit companiei să anticipeze cu o mai mare acuratețe numărul de pasageri care, deși au rezervat meniuri la bord, se vor îmbarca efectiv în zbor. Aceast lucru permite calcularea numărului exact de mese necesare, permițând KLM să reducă risipa de alimente cu până la 63%, bazându-se pe numărul așteptat de pasageri per zbor. Pe parcursul unui an, aceasta se traduce în economii de peste 100.000 kg de alimente.
„Investițiile în tehnologia digitală reprezintă o prioritate pentru KLM. Aplicarea inteligenței artificiale contribuie enorm la îmbunătățirea operațiunilor noastre de zbor și a le face mai sustenabile.. Combaterea risipei alimentare este un exemplu concret în acest sens, economisind zeci de mii de mese irosite pe zborurile noastre anual.” declară Marjan Rintel, Director General KLM
KLM folosește inteligența artificială pentru a determina numărul de mese la bord, pentru a ajuta la combaterea risipei de alimente. Nu toate rezervările se concretizează si există o rată de no-show la fiecare zbor. In funcție de clasa de călătorie, aproximativ între 3 și 5% dintre pasagerii rezervați nu se prezintă (la timp) la zbor.
Cel mai recent model AI (TRAYS) este primul de acest fel dezvoltat special pentru activitățile de catering ale KLM. Modelul AI prezice numărul pasagerilor la bord pe baza datelor din trecut. Sistemul de Mese la Bord (MOBS) primește anticipat numerele de pasageri așteptați pe zbor, cu previziuni separate pentru clasele Business, Premium Comfort și Economy. Predicția folosind modelul AI începe cu 17 zile înainte de plecare și continuă până la 20 de minute înainte de decolarea zborului. Aceasta înseamnă că numărul cel mai precis posibil de pasageri este prezis pentru întregul proces de catering, de la achiziție la îmbarcare, prevenind astfel surplusul de mese.
Modelul AI TRAYS a fost lansat la sfârșitul anului trecut de Kickstart AI. Inițiativa a adunat talente de la companii de frunte, incluzând KLM, bol.com, Ahold Delhaize, NS și ING, pentru a lucra la dezvoltarea acestui model.
„Suntem încântați că am putut aduce o contribuție valoroasă la acest proiect important pentru KLM. Obiectivul nostru cu Kickstart AI este de a accelera adoptarea AI în comunitatea de afaceri olandeză și așteptăm cu nerăbdare să colaborăm îndeaproape cu companiile olandeze pentru a face acest lucru posibil.” declară Sander Stomph (Director General și co-fondator Kickstart AI).
O analiză pe trei luni arată că se irosește cu 63% mai puțină mâncare în comparație cu perioadele anterioare. Cea mai mare îmbunătățire se observă pe zborurile intercontinentale KLM cu plecare din Amsterdam – Schiphol, unde trebuie aruncate cu 2,5 mese mai puține (1,3 kg) pe zbor. Pe parcursul unui an, aceasta înseamnă o economie de 111.000 kg de alimente pentru toate zborurile KLM care sunt servite de la Schiphol.
KLM lucrează de asemenea la aplicarea inteligenței artificiale și în alte segmente ale operațiunilor sale comerciale. De exemplu, AI joacă un rol important în eficientizarea întreținerii aeronavelor. În plus, programele de AI sunt folosite pentru a simula condiții meteorologice nefavorabile anticipate, clarificând din timp care ar fi cel mai bun orar pentru a permite continuarea zborurilor. AI ajută de asemenea clienții, oferind sfaturi de călătorie personalizate după rezervarea unui zbor.