Inclusive Collection a încheiat anul 2023 cu peste 110 de hoteluri deschise, menținând poziția de lider a Hyatt ca cel mai mare lanț all-inclusive din lume. Anul trecut au semnat un acord cu Globalia pentru a le administra hotelurile din Caraibe, la sfârșitul anului vor deschide două unități în Mallorca și Tenerife și caută în continuare în mod activ companii de management pentru a se dezvolta. Javier Coll, președintele grupului Hyatt Hotels Inclusive Collection, explică în acest interviu pentru HOSTELTUR cum vede afacerea, oportunitățile și strategiile pentru Europa.
Cum definiți strategia de extindere a Inclusive Collection?
Pentru ca afacerea să funcționeze, destinațiile trebuie să aibă o dimensiune, o calitate și un număr minim de turiști. Vedem potențialul de creștere al destinației și apoi filtrăm. Ne dezvoltăm în orașe și pe litoral.
Care sunt planurile pentru Europa?
Suntem în Spania, Grecia, Bulgaria și Portugalia. Intenția noastră este să continuăm să creștem în aceste țări, având în vedere că avem deja structură și organizare în ceea privește resursele, dar și să ne extindem în Italia, Turcia, Croația. Avem mult loc de creștere în Europa. Iar dacă vorbim de EMEA, ne uităm la Africa de Nord și la Orientul Mijlociu. Lucrăm în mod activ la încheierea de contracte și vedem oportunități în Asia-Pacific în destinații precum Bali sau Phuket.
Extinderea în Europa este însoțită de o schimbare de generații în cadrul companiilor, dar acesta este angajat și în creșterea anorganică.
Hyatt a încheiat mai multe acorduri în ultimii ani: un acord cu Linder, un acord cu Mr & Mrs Smith. Întotdeauna căutăm în mod activ două sau trei tranzacții pentru a achiziționa companii de management, care și-au creat propriul brand și au un număr atractiv de hoteluri. Aceasta este una dintre strategiile noastre de creștere. Am alocat mai multe resurse și am dedicat o echipă specială pentru tranzacții anorganice. Este important, mai ales în Europa, deoarece există mai multe portofolii de hoteluri decât în America, unde piața este mai puțin automatizată.
Obiectivul este de a menține poziția de lider în domeniul all inclusive, dobândită după achiziționarea Apple Leisure Group.
Suntem deja cu cel mai mare lanț all-inclusive din lume, cu aproximativ 110 hoteluri în 40 de țări, dar intenția noastră este de a avea o prezență globală. Ideea este de a consolida această poziție și a continua. Nu pentru că suntem cei mai mari, ci pentru că este o chestiune de scară, deoarece face operațiunile mult mai eficiente și ne face mai profitabili. Ideea noastră este de a oferi produse în orice destinație pe care o caută clienții noștri. Planul nostru este să luăm formula care a funcționat pentru noi în Caraibe și să o extindem în altă parte. Din fericire, exista oportunități.
Care sunt opțiunile? Americile, unde se află toată lumea, iar piețele sunt relativ asemănătoare cu ceea ce erau Caraibe acum 30 sau 40 de ani. Întreaga regiune Asia-Pacific nu rămâneîn urmă, dar nu se află la același nivel de progres în ceea ce privește activitățile de agrement și all-inclusive, iar costurile pot fi favorabile. Este o dublă problemă de creștere și profitabilitate. De aceea ne uităm cu toții la aceste destinații.
Contribuția fondurilor la sectorul hotelier
De ce sunt fondurile atât de interesate de hotelurile de vacanță?
Dacă sectorul nu ar fi fost profitabil, nimeni nu ar fi intrat în el, pentru că analiza nu este exhaustivă atunci când vine vorba de investiții. Acest lucru a început în urmă cu câțiva ani. Fondurile nu erau interesate de domeniul de leisure și au investit în lanțuri de orașe. Alúa Hotels & Resorts a fost unul dintre precusorii colaborării cu fondurile și aceasta a fost principala atracție pe care am văzut-o atunci când am analizat achiziția lor (de către Apple Leisure Group la sfarșitul anului 2018). Aveau acel segment de proprietari, era un know how foarte interesant în Europa și ne-a servit drept platformă pentru a ne dezvolta aici. Proprietarii instituționali și-au dat seama că, după ce au trecut prin toate crizele, leisure-ul s-a descurcat foarte bine. Așa că au văzut în acest lucru o modalitate de a-și diversifica portofoliile și de a reduce riscul.
Ce implică prezența fondurilor de investiții pe piața hotelieră?
Este foarte important ca acest capital instituțional să fie prezent în această afacere, pentru că reprezintă o sursă de finanțare și de creștere pentru lanțuri. Acest lucru generează o transformare, face ca piața să fie mai dinamică, pentru că ai mai multă concureță. Iar concureța generează inovație. Este un lucru bun pentru toată lumea.
Fondurile și lanțurile internaționale tind să meargă mână în mână, motiv pentru care nu este o coincidență faptul că marile companii hoteliere se îndreaptă spre sectorul de vacanță. Preluarea ALG de către Hyatt a fost un imbold pentru început.
Cele mai multe dintre aceste lanțuri sunt urbane. ADN-ul Hyatt este urban, iar achiziția Apple Leisure Group a fost un pariu impresionant pe leisure și pe diversificare. Formula mixtă este o parte crucială a strategiei companiei. Și-au dat seama că all-inclusive este foarte profitabil, care are o cerere foarte mare și că este o modalitate de a oferi diversitatea oaspeților frecvenți. Ne autoalimentăm, deoarece călătorii de afaceri care călătoresc în hoteluri urbane pe tot parcursul anului își pot cheltui punctele din programul de loialitate în segmentul all-inclusive. Complementaritatea este demonstrată.
Fiecare destinație are propriile particularități în ceea ce privește luxul
Există destinații care au un număr de hoteluri mai convertibile la lux și altele care au mai puține. Există piețe care sunt deja construite în totalitate, există moratorii și trebuie să convertești ceea ce există. Avem planuri în Orientul Mijlociu, în țări care vor să dezvolte zone și să devină destinații turistice importante. Acolo vom vedea mai multe oportunități de 5 stele și hoteluri construite de la zero, proiectate de noi și în care se ajunge la un produs ideal pentru clientul de lux. Aceasta a fost o parte din succesul pe care l-am avut în America. În Europa, acest lucru este mai dificil, pur și simplu pentru că nu există același teren și acces la acest tip de produs.
A se citi și Hyatt își consolidează portofoliul său de lux cu peste 35 de hoteluri și noi resorts.
Sursă: hosteltur.com