Impactul climatic al călătoriilor: toată lumea vrea să cunoască mai mult

În Germania, peste 80% dintre agenții de turism care au participat la un sondaj au o atitudine foarte pozitivă față de sustenabilitate și protecția climei. Iar clienții lor au, de asemenea, o atitudine mai pozitivă față de turismul sustenabil, concentrându-se mai mult pe compatibilitate socială (56%) decât pe respectarea mediului (42%), potrivit asociației patronale a agențiilor de turism DRV

De fapt, 36% dintre clienții intervievați încearcă deja să mențină cât mai mică amprentă climatică a călătoriei lor. În timp ce 52% dintre agenții de marketing consideră că, prin recomandarea de călătorii ecologice, pot contribui la reducerea problemelor de mediu, deoarece clienții le urmează în general recomandările, potrivit unui sondaj online realizat în rândul a peste 2.000 de clienți și a peste 430 de agenți de turism.

Turiștii doresc să știe cum să reducă impactul climatic asupra călătoriei. Sursă: Pexel.

Inițiativa condusă de Futouris e.V., împreună cu Institutul de cercetare în domeniul turismului și a pisciculturii din Europa de Nord (NIT), a arătat, de asemenea, că autoevaluarea consultanților arată că mai puțin de jumătate (38%) se simt bine informați cu privire la impactul climatic al călătoriilor și doar 17% cu privire la emisiile de CO2 generate de călătorii. Acest lucru arată o mare nevoie de informații pe tema protecției mediului climei atunci când călătoresc.

Aproximativ 30% dintre clienții care fac rezervări cu o agenție de turism considră că agențiile de turism sunt bine sau foarte bine informate cu privire la amprenta climatică a călătoriilor de vacanță.

Nevoia de informații privind protecția climei este la fel de mare, informațiile din sistemul de rezervări (73%) sunt cel mai frecvent solicitate, urmate de materialele operatorilor de turism (64%) sau de ofertele active pentru seminarii web (63%). În majoritatea cererilor de informații, nu sunt abordate informații legate de vreme, deși clienții și-ar dori acest lucru, arată rezultatele sondajului.

Imi pasă, dar nu întreb

În plus, studiul a mai arătat că mai mult de jumătate dintre consultanții agențiilor de turism chestionați nu menționează informații privind amprenta climatică a călătoriilor în aproape nicio cerere de informații. Potrivit agențiilor de turism, solicitările active din partea clienților sunt și mai rare. Prin urmare, problema prezintă interes, dar nimeni nu este, deocamdată pe deplin implicat în acest subiect.

De ce apare acest paradox? Vânzătorii de călătorii invocă mai mulți factori drept motive. De exemplu, 53% consideră că este dificil să găsească informații pe această temă, iar 51% menționează lipsa de timp ca fiind un factor inhibitor. În plus, 59% dintre respondenți sunt îngrijorați de posibilitatea de a descuraja clienții prin furnizarea de informații privind amprenta de carbon a călătoriilor.

Ca urmare, 69% dintre clienții agențiilor de turism care sunt interesați de starea vremii nu au primit nicio informație meteo în urma unei consultări.

Această situație este în contrast puternic, deoarece majoritatea clienților (77%) sunt deschiși să primească informații despre amprenta climatică a călătoriilor, în timp ce, în același timp, aproape jumătate dintre clienții agențiilor de turism care sunt interesați de climă doresc în mod explicit să fie întrebați în mod activ despre subiect în timpul consultării.

Clienții cer agențiilor mai multe informații despre impactul climatic al călătoriei lor. Sursă: Pexels.

În același timp, ambele grupuri țintă consideră consultarea agențiilor de turism ca fiind „unul dintre canalele de comunicare optime atunci când se transmit infromații privind amprenta climatică a călătoriilor”, a subliniat DRV. Cu toate acestea, „sfaturile ar trebui cu siguranță să fie completate de informații scrise care să fie luate acasă”. Din punctul de vedere al clientului, aceasta include, în special, informații despre oferte prin e-mail sau prin intermediul unor materiale tipărite.

„Rezultatele arată că, în prezent, majoritatea cererilor de informații din agențiile de turism sunt făcute fără să fie abordate informații privind amprenta climatică”.

Pe de altă parte, directorul Institute for Tourism and Pool Research Northern Europe (NIT), Friedrich Kuhn, a subliniat că există „o proporție foarte mare de clienți care sunt deschiși la informații”, precum și că „există un mare potențial neexplotat de consiliere, în special în rândul clienților agențiilor de turism care sunt interesați de climă”, a remarcat liderul acestui proiect.

Etichetarea emisiilor

În plus, doctorul a mai considerat că prin furnizarea de informații despre protecția climei, „calitatea consultării ar putea crește și s-ar putea obține un comportament de rezervare mai prietenos cu clima”. Agențiile de turism și clienții interesați de climă ar dori, prin urmare să vadă o etichetare clară a amprentei climatice a călătoriilor de vacanță.

Astfel, 67% dintre vânzătorii agențiilor de turism și jumătate dintre cliențiilor agențiilor de turism interesați de protecția climei ar dori ca emisiile de CO2 ale unei călătorii de vacanță să fie clar indicate pe o etichetă. Aproape jumătate din ambele grupuri țintă ar dori să poată stabili amprenta climatică a călătoriilor de vacanță ca un criteriu de rezervare, eticheta ar trebui să se regăsească în toate canalele de rezervare.

A se citi și Italia dă vina pe presa străină pentru relatările alarmante despre căldură.

„Facem tot posibilul pentru a ne asigura că amprenta climatică a ofertelor va fi vizbilă în sistemele de informare si de rezervare începând din 2024. Pentru a însoți acest lucru, vom lansa o companie majoră de formare și de sensibilizare”, a declarat Ralf Hieke, proprietar de agenție de turism, membru al consiliului de administrație al Futouris și vicepreședinte al DRV.

Sondajul asupra ambelor grupuri țintă a fost realizat în cadrul proiectului LIFT Klima al Ministerului Federal al Economiei și Protectiei Climei (BMWK) pentru creșterea protecției climatice în turism. Pe lângă Futouris și NIT, partenerii proiectului au fost Institutul pentru Dezvoltare Durabilă (ZENAT) și Asociația Germană de Turism (DRV).

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version