IBTM: așteptări bune pentru 2024, dar exodul de talente este un motiv de îngrijorare

Târgul IBTM Barcelona, care și-a deschis porțile marți, 28 noiembrie, este așteptat să reunească în această săptămână aproximativ 12.000 de profesioniști din sectorul MICE și 3.000 cumpărători. În termeni generali, sectorul are așteptări bune pentru 2024, datorită forței cererii după pandemie. Cu toate acestea, exodul de talente este unul dintre aspectele care continuă să îngrijoreze cel mai mult companiile. 

Holul central al IBTM 2023, în prima zi a târgului. Sursă: Hosteltur
Călătoriile de lung curier revin în segmentul MICE. În fotografie, delegația de la Tokyo. Sursă: Hosteltur
Noi destinatii emergente se poziționează în forță în tuismul de congrese și convenții. În fotografie, standul Qatarului. Sursă: Hosteltur

Optimismul din sector..

Conform rezultatelor „Global Destination Report” prezentat la IBTM, rezultatele pentru 2023 sunt optimiste.

În acest sens, 61% dintre destinații au înregistrat o creștere a afacerilor în comparație cu anul trecut, față de 34% care au înregistrat același niveluri și 5% care au observat o scădere.

… În ciuda faptului că se află „pe muchie de cuțit” …

… În orice caz, segmentul MICE nu este străin de situația internațională complexă, care poate afecta increderea mai multor sectoare economice (industria auto, farmaceutică tehnologică, financiară etc.) și organizații (medici, avocați…) în planificarea convențiilor și congreselor lor pentru următorii trei ani.

„Nu este un eufemism să spunem că 2024 va fi unul dintre cei mai importanți ani ai secolului XXI. Peisajul economic, politic și ecologic al planetei noastre este pe muchie de cuțit, iar apariția inteligenței artificiale ar putea schimba situația în mai multe moduri”, spune Alistair Turner, autorul raportului de tendințe prezentat în fiecare an de IBTM.

IBTM are loc la Fira Barcelona, într-unul dintre pavilioanele din centrul expozițional din Gran Via. Sursă: Hosteltur

Exodul de talente către alte sectoare

Pe lângă incertitudinile globale, există o problemă persistentă care afectează viața de zi cu zi a mii de companii care activează în ecosistemul MICE, fie că este vorba de lanțuri hoteliere, agenții de evenimente, organizatori de conferințe… Acest coșmar nu este altul decât fuga talentelor sau „marea demisie”, un fenomen care s-a accelerat după pandemie.

„Campaniile care activează în acest sector sunt acum în competiție, între ele și cu alte sectoare economice. pentru personal. Este o situație care nu s-a mai întâmplat niciodată în turismul de convenții și congrese”, spune Sian Sayward de la compania britanică de evenimente Inntel. Și până acum se pare că rezultatul acestei bătălii este nefavorabil pentru MICE. „Pierdem oameni în favoarea altor sectoare, cum ar fi comerțul cu amănuntul și logistica, în căutarea unor salarii, ore și/sau condiții de muncă mai bune”, avertizează Sayward.

Poate că problema, observă ea, este că multe companii care activează în industria turismului MICE încă își văd angajații „ca pe un cost, când ar trebui să îi vadă ca pe un activ”.

Cu toate acestea, costul care ar trebui să fie cel mai îngrijorător pentru aceste „companii dinozaur”, adaugă el, este „costul de atragere a talentelor, care poate fi foarte ridicat”.

Imagine de la IBTM de marți. Sursă: Edward Hill/IBTM
Prezentarea studiului anual realizat de American Express Global Business Travel la IBTM Barcelona, marți 28 noiembrie. Sursă: Hosteltur

„O profesie mai degrabă decât un loc de muncă”

Cei de la American Express Global Business Travel au ridicat, de asemenea, problema resurselor umane în raportul lor anual de tendințe. Practic, aceștia au întrebat organizatorii de evenimente dacă sunt mulțumiți în companiile respective, iar 70% dintre ei sunt puțin probabil să caute un nou loc de muncă în următoarele douăsprezece luni.

Când a prezentat rezultatele acestui raport la IBTM, directorul de afaceri din Regatul Unit al American Express Meetings & Events, Catherine Southall, a comentat că, probabil, cheia pentru păstrarea personalului ar putea fi rezumată la „a vedea munca noastră ca pe o profesie, mai degrabă decât ca pe un loc de muncă”.

Mai multe știri despre călătorii de business

Călătoriile de business au revenit cu o relevanță tot mai mare a scopului

Călătoriile corporative: 71% din cheltuieli își vor reveni până la sfârșitul anului

 

Sursă: hosteltur.com

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version