IATA solicită suspendarea globală a regulilor de sloturi datorită coronavirusului

Asociația Internațională de Transport Aerian (IATA) comunică cu autoritățile de reglementare a aviației din întreaga lume pentru a solicita că regulile care reglementează utilizarea sloturilor de decolare și aterizare pe aeroporturi să fie suspendate imediat și pentru Sezonul 2020, datorită impactului COVID-19 sau coronavirusului. Nerespectarea acestui lucru, din cauza reducerii actuale a operațiunilor, fie din cauza scăderii cererii, fie a suspendării zborurilor pentru a preveni răspândirea virusului, companiile aeriene ar putea cădea în încălcarea regulamentului și își pot pierde sloturile în sezonul următor.

Aproximativ 43% din toți pasagerii din întreaga lume pleacă din peste 200 de aeroporturi coordonate prin sloturi. În prezent, regulile de alocare a sloturilor stabilesc că companiile aeriene trebuie să opereze cel puțin 80% din sloturile alocate în condiții normale. Nerespectarea acestui lucru înseamnă că compania aeriană își pierde dreptul la slot pentru următorul sezon echivalent.

În situații excepționale, autoritățile de reglementare pot relaxa această cerință. Criza COVID-19 a avut un impact grav asupra traficului aerian. Companiile aeriene se confruntă cu scăderi severe ale cererii.

Operatorii pot pierde sloturile în următoarele cazuri:

  • O companie care înregistrează o reducere de 26% a întregii sale operațiuni comparativ cu anul trecut
  • Un operator central care operează informează cu privire la rezervări care au scăzut spre Italia cu 108%, pe măsură ce rezervele se prăbușesc pana la zero și restituirile
  • Mulți operatori raportează că 50% dintre pasageri nu apar pe diverse piețe
  • Rezervările viitoare scad și companiile aeriene reacționează cu măsuri cum ar fi acordarea de licențe fără a plăti echipajului, creșterile salariale sunt înghețate și planificările de aterizare a avionului.

Având în vedere aceste circumstanțe extraordinare ca urmare a urgenței de sănătate publică, opinia colectivă a industriei de transport aerian este ca aplicarea regulei de 80% în sezonul următor este inadecvată. „Flexibilitatea este necesară pentru companiile aeriene să-și ajusteze programele în funcție de evoluția cererii extraordinare”, spune IATA.

Autoritățile de reglementare au renunțat deja la regulile de slot în timpul crizei COVID-19, în special pentru operațiunile din China și RAE din Hong Kong. Cu toate acestea, având în vedere recentele focare, aceasta nu mai este o opțiune pe piețele asiatice. Fără certitudinea ca aceste scutiri vor continua în timpul sezonului estival (sau al sezonului de iarnă în emisferă sudică), companiile aeriene nu pot planifica în avans prea bine pentru a asigura o alocare eficientă a echipajului său de avioane.

Suspenderea cerinței pe tot parcursul sezonului (până în octombrie 2020) ar însemna că companiile aeriene pot răspunde condițiilor de piață cu niveluri de capacitate adecvate, evitând orice necesitate de a folosi servicii goale pentru a menține spațiile. Aeronavele pot fi reasignate pe alte rute sau parcate, echipajul poate fi sigur în programele lor.

„Cercetările IATA au arătat că traficul s-a prăbușit pe rutele cheie din Asia și că acesta se ondulează în întreaga rețea globală de transport aerian, chiar și între țările fără focare majore de COVID-19. Există precedente pentru suspendarea prealabilă a regulilor de utilizare a sloturilor și credem că circumstanțele necesită din nou ca o suspendare a regulilot de slot să fie acordată temporar. Solicităm autorităților de reglementare din întreaga lume să ajute industria să planifice urgența de astăzi și recuperarea viitoare a rețelei„, a declarat Alexandre de Juniac, director general și CEO al IATA.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version