IATA: 2020 a fost o catastrofă pentru transportul aerian și 2021 nu începe bine

Traficul global de pasageri a scăzut cu 65,9% în 2020 comparativ cu 2019, de departe cel mai accentuat declin al cererii (RPK) pentru călătoriile cu avionul din istoria aviației și cel mai prost an din toate timpurile din acest sector datorită impactului COVID-19. În plus, rezervările la termen au scăzut drastic de la sfârșitul lunii decembrie cu 70%, deși cu o prognoză pentru întregul an de 50,6% față de nivelurile din 2019; conform rezultatelor prezentate de Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA) în raportul său final. „Anul trecut a fost o catastrofă. Nu există o altă modalitate de a-l descrie. Recuperarea în timpul sezonului estival al emisferei nordice s-a oprit în toamnă și situația s-a înrăutățit dramatic în timpul sezonului de sărbători de la sfârșitul anului, din cauza restricțiilor mai severe de călătorie în fața noilor focare și a noilor tulpini de COVID-19„, a afirmat Alexandre de Juniac, director general și CEO al organizației. 

De Juniac a subliniat, de asemenea, că optimismul potrivit căruia sosirea și distribuția inițială a vaccinurilor ar duce la o restaurare rapidă și ordonată de călătoriile globale cu ordonată s-a estompat în fața noilor focare și a noilor mutații ale bolilor și a restricțiilor corespunzătoare.

„Lumea este mai blocată astăzi decât oricând în ultimele 12 luni, iar pasagerii se confruntă cu o varietate uluitoare de restricții de călătorie care se schimbă rapid și nu sunt coordonate la nivel global”, a afirmat. El a adăugat el, dacă persistă restricțiile de călătorie mai severe ca reacție la noile variante, îmbunătățirea cererii ar putea fi limitată la doar 13% față de 2020, lăsând industria pentru acest an la 38% din nivelurile din 2019. 

Datele anului

  • Cererea internațională de pasageri în 2020 a fost cu 75,6% mai mică decât nivelul din 2019. Capacitatea (măsurată în kilometri de locuri disponibile sau ASK) a scăzut cu 68,1%, iar factorul de încărcare a scăzut cu 19,2 puncte procentuale până la 62,8%.
  • Cererea internă în 2020 a scăzut cu 48,8% față de 2019. Capacitatea a scăzut cu 35,7%, iar factorul de încărcare a scăzut cu 17 puncte procentuale până la 66,6%.
  • Traficul total pentru decembrie a fost cu 69,7% sub aceeași lună din 2019, puțin îmbunătățit față de contracția de 70,4% din noiembrie. Capacitatea a scăzut cu 56,7%, iar factorul de încărcare a scăzut cu 24,6% puncte procentuale, până la 57,5%.
  • Rezervările pentru călătoriile viitoare efectuate în ianuarie 2021 au scăzut cu 70% față de anul precedent, punând presiune suplimentară a pozițiilor de numerar ale companiilor aeriene și ar putea afecta momentul recuperării preconizate.
  • Previziunea de bază a IATA pentru 2021 este pentru o îmbunătățire cu 50,4% a cererii din 2020, ceea ce ar duce industria la 50,6% din nivelurile din 2019. Deși această prognoză rămâne neschimbată, există un risc grav în cazul în care restricțiile mai severe de călătorie persistă ca răspuns la noile variante. „Dacă un astfel de scenariu se materializează, îmbunătățirea cererii ar putea fi limitată la doar 13% față de nivelurile din 2020, lăsând industria la 38% din nivelurile din 2019″, notează raportul.

Piețe intenaționale 

Companiile aeriene europene au înregistrat o scădere de 73,7%, a traficului în 2020 comparativ cu 2019. Capacitatea a scăzut cu 66,3%, iar factorul de încărcare a scăzut cu 18,8 puncte procentuale, până la 66,8%.

Companiile aeriene din America Latină au înregistrat o scădere a traficului cu 71,8% pentru întregul an comparativ cu 2019, devenind astfel cea mai perfomantă regiune după Africa. Capacitatea a scăzut cu 67,7%, iar factorul de încărcare a scăzut cu 10,4 puncte procentuale, până la 72,4% de departe cel mai mare dintre regiuni.

Traficul din companiile aeriene din America de Nord au scăzut cu 75,4% față de 2019. Capacitatea a scăzut cu 65,5%, iar factorul de încărcare a scăzut cu 23,9 puncte procentuale, până la 60,1%.

Traficul companiile aeriene asiatice pe tot parcursul anului a scăzut cu 80,3% în 2020, comparativ cu 2019, care a fost cea mai profundă scădere pentru orice regiune. Capacitatea anuală a scăzut cu 74,1% față de 2019. Factorul de încărcare a scăzut cu 19,5% puncte procentuale, până la 61,4%.

Cererea anuală a pasagerilor pentru companiile aeriene din Orientul Mijlociu în 2020 a fost cu 72,9% mai mică decât în 2019. Capacitatea anuală a scăzut cu 63,9%, iar factorul de încărcare a scăzut cu 18,9 puncte procentuale, până la 57,3%.

Traficul companiile aeriene africane a săazut cu 69,8% anul trecut comparativ cu 2019, care a fost cea mai bună performanță dintre regiuni. Capacitatea a scăzut cu 61,5%, iar factorul de încărcare a scăzut cu 15,4 puncte procentuale, până la 55,9%, cel mai mic dintre regiuni.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version