După doi ani de pauza din cauza COVID-19, călătoriile de business în Germania au revenit, deși cu o mai mare conștientizare a mediului. 56% dintre companii cu 250 sau mai multi angajați iau acum în considerare sustenabilitatea acestor călătorii la rezervare, ceea ce este cu șase puncte procentuale mai mult decât la începutul anului 2019, potrivit unui studiu privind călătorii de business în 2022 al Asociației Tour Operatorilor și Agențiilor Germane (DRV).
Pe segmentul de business, germanii nu doar caută doar standarde ecologice și sociale atunci când fac rezervări. În plus, două treimi dintre călătorii de business încearcă să combine mai multe întâlniri atunci când călătoresc, economisind astfel naveta, o creștere cu cinci puncte procentuale.
Potrivit studiului, conștientizarea mediului a companiilor se extinde în toate domeniile: 54% dintre călători nu mai poartă documentele necesare pe hârtie, ci doar în format digital, ceea ce reprezintă o creștere de cinci puncte față de 2019.
De asemenea, confirmă că în 2022 vor fi din nou mai multe călătorii, dar nu în aceeași măsură ca înainte de pandemie: 60% dintre reprezentanții companiei spun că, călătoriile de business sunt din ce în ce mai mult înlocuite de întâlniri virtuale în birourile lor. Această măsură nu este doar durabilă, dar servește și la reducerea costurilor, amintește DRV.
Cu toate acestea, a renunța la întâlniri față în față nu este o opțiune. 39% asigură că acordă o mare importanță întâlnirii în persoana, mai ales la prima întâlnire. Pentru întâlnirile ulterioare, aproape toți respondenții spun că va depinde de ceea ce preferă partenerul de business.
Mari companii
Potrivit documentului, cu cât compania este mai mare, cu atât eforturile sale de a reduce amprenta de CO2 sunt mai pronunțate: doar 47% dintre companiile cu între 250 și 500 de angajați au luat măsuri în acest sens, o rată care urcă la 67% în cazul companiilor cu peste 1.000 de angajați.
În mod similar, ponderea sustenabilității este deosebit de importanța în companiile care lucrează cu agenții de turism de business: sustenabilitatea joacă un rol fundamental atunci când rezervă pentru 58% dintre companiile care au călătorii organizate de un furnizor de servicii specializate, în timp ce la cele fără acest sprijin profesionist o este cheia doar pentru 47%.
Frecvența călătoriilor de business este de asemenea importantă: cei care călătoresc doar o dată la două luni sau mai puțin, în medie, sunt mai puțin preocupați de impactul călătoriilor asupra mediului (44%), în timp ce printre cei care fac una sau două călătorii de afaceri pe lună, cifra este de 64%.
În cazul călătorilor frecvenți de business, cu trei sau mai multe întâlniri externe pe lună, trei din patru respondenți spun că se comportă într-un mod ecologic.
„Preocuparea pentru mediu este deja o necesitate absolută pentru companii. Cunoștințele noastre despre modul în care călătoriile sustenabile pot fi implementate în funcție de cerințele individuale ale companiei sunt foarte solicitate”, explică Alexander Albert, Managing Director al BCD Travel Germany, care subliniază că, deși prețul încă joacă un rol important atunci când vine vorba de rezervare, aceasta trece din ce în mai mult pe locul al doilea „când vine vorba de a face ceea ce este corect”.
Sursă: hosteltur.com