GDS-urile și agențiile online avertizează cu privire la un val „inevitabil” de falimente ale companiilor aeriene

Asociația care reprezintă GDS-urile și agentiile online europene, EU Travel Tech (fosta ETTSA), a făcut un bilanț al lecțiilor învățate în timpul pandemiei din cauza anulării de zboruri și a întârzierii în rambursarea biletelor și indică faptul că ar trebui să fie o prioritate pentru a modifica reglementările europene pentru a proteja mai bine călătorul. Printre alte măsuri, aceasta recomandă crearea unui sistem de protecție împotriva insolvențelor companiilor aeriene, deoarece avertizează că un val de falimente ale companiilor de aeriene va fi „inevitabil” atunci când sectorul va înceta să fie finanțat cu ajutorul public. 

Într-un document privind propunerile sale de îmbunătățire a protecției pasagerilor, EU Travel Tech subliniază că ar trebui să fie o „prioritate” pentru factorii de decizie politică să se actualizeze reglementările privind drepturile consumatorilor pentru a evita ceea ce s-a întâmplat în timpul pandemiei și care a fost deja denunțat anterior.

Aceasta amintește că, în timpul crizei de sănătate, companiile aeriene au suspendat mecanismul de rambursare care funcționează prin BSP (Billing and Settlement Plan), care a forțat agențiile intermediare să efectueze manual procesul de solicitare a cererii cu întârzierea pentru clienții lor.

Din acest motiv, EU Travel Tech face apel la autoritățile competente și Comisia Europeană, astfel încât „regulile să fie aplicate corespunzător și să descurajeze rapid încălcarea acestora”.

O altă lecție pe care o extrage asociația este că voucherele de călătorie sunt o „alternativă pozitivă” la rambursări, dar consideră că este necesară o reglementare adecvată care, printre alte cerințe, ar trebui să facă explicit faptul că este pentru un timp specificat (12 luni, de exemplu); că clientul ar avea dreptul la rambursare și că ar trebui să fie flexibil, astfel încât să poată fi utilizat în diferitele companii aeriene ale unui grup, alte rute ale acelei companii aeriene și să poată fi utilizat de orice pasager.

EU Travel Tech critică suspendarea mecanismului de rambursare pentru pasageri de către companiile aeriene după anulările masive de zboruri la începutul pandemiei.

Agenția crede, de asemenea, că este important să creeze un sistem de protecție împotriva falimentelor companiilor aeriene, deși subliniază că „paradoxal” foarte puține companii aeriene au dat faliment în timpul acestei crize. Conform datelor colectate în document, 13 companii aeriene europene au dat faliment, comparativ cu cele 15 care au încetat să mai zboare în 2019 și 2018.

Cu toate acestea, agenția avertizează că „unele insolvențe au fost amânate datorită sumelor istorice de ajutor public primite de sectorul aerian.

Și aceasta avertizează: „întrucât guvernele nu pot și nu trebuie să finanțeze sectorul aerian european la nesfârșit, un val de insolvențe este inevitabil”.

Este un avertisment ca aceeași Asociație Internațională a Transportului Aerian (IATA) a recunoscut că amenință aviația comercială de anul trecut din cauza lipsei de lichidități.

În cele din urmă, asociația GDS-urilor și a agențiilor online reiterează Comisiei Europene să incorporeze în timpul revizuirii Directivei de Călătorii Combinate toate aceste lecții învățate din pandemie pentru a evita „practicile dăunătoare ale companiilor aeriene și impactul negativ al acestora asupra consumatorilor”.

Sunt membri ai EU Travel Tech, grupurile Amadeus, Booking.com, eDreams Odigeo, Expedia Group, Skyscanner  și Travelport.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version