Oferta culturală, de natură și gastronomia sunt, în această ordine, principalele motive care îi determină pe turiști să viziteze o destinație. Acest lucru este reflectat în raportul „Viitorul, tendințele, cercetarea și experienta turismului gastronomic”, care include concluziile unui sondaj realizat de Organizația Mondială a Turismului (UNWTO) împreună cu firma Madison Experience Marketing, parte a rețelei sale de Membrii Afiliați. După aceste componente, achizițiile și turismul de sănătate sunt menționate în sondaj.
Potrivit UNWTO, relația sa cu identitatea și cultura locală, precum și cu alte elemente imateriale ale sectorului, cum ar fi arta, natura sau istoria, fac din gastronomie una dintre cele mai consolidate zone ale turismului.
Rezultatele prezentate de Madison Experience Marketing se bazează pe un sondaj realizat Membrilor Afiliați ai UNWTO, între lunile iunie și septembrie 2016, în instituțiile de învățământ, companiile de marketing și consultanță, furnizori de cazare, precum și de produse alimentare, băuturi și bodegi de vin aparținând a 29 de țări.
Obiectivul sondajului a fost de a cunoaște perspectiva sectoarelor public și privat asupra acestei modalități de turism și importanța acesteia pentru o destinație, precum și de a inspira modalitățile posibile de dezvoltare a segmentului. Majoritatea respondenților, 87%, au confirmat relevanța turismului gastronomic în definirea imaginii și brandului destinației.
UNWTO insista asupra colaborării public-private ca instrument esențial pentru dezvoltarea acestei activități.
În ceea ce privește promovarea sa, 65,7% dintre respondenți consideră că este promovat, deși insuficient. De fapt, doar 24,6%din organizații alocă un anumit buget în acest scop.
„Turismul gastronomic este în prezent un factor de atragere important, în alegerea unei destinații turistice. Este un element diferențiator care completează mai mult decât motivarea”, spune managerul departamentului de turism al Madison Market Research, Montse Fernández.
Sursă: hosteltur.com