Pandemia și noile reglementări pe care le implică, precum distanțarea socială, nu numai că au redus numărul de călatorii care au fost făcute în această vară, dar a afectat și tipul de cazare ales de cei care au călătorit.
Săptămâna trecută, The Economist a făcut ecou la ceea ce se întâmplă în SUA, într-un articol amplu despre motivul pentru care în această vară au triumfat sejururile și, de asemenea, cazările non-hoteliere.
Potrivit The Economist, și în ciuda faptului că la începutul pandemiei s-ar putea părea că s-ar întâmpla invers, călătorii au preferat, în aceste luni de vară, să nu se cazeze la hoteluri atât în Europa cât și în SUA.
În Europa, subliniază acest mediu, cererea de cazare non-hotelieră este în prezent cu doar 20% sub cifrele de anul trecut, comparativ cu scăderea de 60% a hotelurilor. În unele părți ale SUA, explică, în special în zonele rurale, cererea pentru acest tip de cazare a crescut cu până la 25%. Succesul cazării non-hoteliere a fost văzut, spune articolul, pe trei fronturi de afaceri: Airbnb, care pregătește ieșirea sa pe bursă până la sfârșitul anului; și diviziile de home-sharing ale Expedia și Booking, care au raportat, de asemenea, creșteri semnificative ale vânzărilor.
Cauze posibile
The Economist consideră că, la prima vedere, această tendință este „nedumeritoare”. Și, potrivit sondajelor, călătorii asociază hotelurile de brand cu un nivel ridicat de curățenie, chiar atunci când pandemia a acordat și mai mult importanța acestui factor.
Atât în SUA, cât și în Europa, hotelurile lucrau deja, înainte de pandemie, cu standarde ridicate de curățenie și igienă, în camere, bucătării, spații comune … pandemia a adus noi protocoale, este adevărat, dar experții au spus de la început că adaptarea la noile reglementări nu ar fi o problemă pentru hoteluri, deoarece istoricul lor în combaterea infecțiilor este vechi. Ceva care, desigur, nu poate fi asigurat de locuințele pe care o persoană le închiriază pe Airbnb sau alte platforme.
Unul dintre motivele care a făcut ca locuințele închiriate să devină mai atractive în această vara este că facilitează menținerea distanței sociale, așa cum explică pentru The Economist mai mulți experți. Și asta, în ciuda îndoielilor care ar putea exista cu privire la curățarea și dezinfectarea unităților de cazare. De fapt, chiriile partajate au scăzut mult în această vară, asigură ei.
Cotraatac hotelier rapid
A înclinat Covid-19 permanent soldul împotriva hotelurilor? Întrebarea adresată de The Economist la care răspunde un expert cu un „nu” răsunător. Iar unele lanțuri, și în special menționează Hilton, dezvoltă deja noi branduri homestay cu bucătării și alte servicii pentru a concura cu Airbnb.
Și, pe de altă parte, cele mai puternice lanțuri hoteliere vor putea să crească „storcând”, spune articolul, rivalii lor mai slabi. Acesta este cazul lanțului francez Accor și celui britanic Premier Inn, care, asigură el, speră să „devoreze” cota de piață a Travelodge, un alt lanț britanic puternic îndatorat care încearcă să își restructureze pasivele.
Staycations la salvarea hotelierilor
În Statele Unite, hotelurile din centrele orașelor, care depind de vizitatorii internaționali, se confruntă cu dificultăți. Cu toate acestea, cei care se concentrează pe piața internă și cei relativ apropiați de cei care la care se poate ajunge prin conducere, beneficiază de boom-ul staycations. Și dă un exemplu: prețul acțiunilor Wyndham este aproape la fel de mare ca înainte de pandemie. Și asta pentru că 96% dintre oaspeții săi sunt călători de pe piața internă, iar 87% din hotelurile brandurile sunt la distanță scurtă de orașe și autostrăzi.
The Economist se întreabă ce se va întâmpla, atunci când reluarea călătoriilor de afaceri, cu acele tipuri de clienți, atât de importanți pentru sectorul hotelier. „Va exista întotdeauna o formă de interacțiune comercială care nu poate fi realizată cu un apel Zoom”, spune Phil Cordell, șeful dezvoltării noilor branduri ale Hilton, care este convins că turistul de business va continua să se cazeze la hotel. Deocamdată, el conchide în ciuda a ceea ce promis de mai multe ori, Airbnb nu a reușit să distrugă industria hotelieră.
De fapt, în SUA, in timp ce veniturile totale ale companiilor aeriene au scăzut 91% din iunie, veniturile pe camerele de hotel au scăzut „doar” cu 70%, potrivit The Economist. Iar GOPPAR (rezultatul brut de funcționare pe camera disponibilă) a fost pozitiv în luna iulie conform datelor STR.
Sursă: hosteltur.com