Douăsprezece tendințe care vor determina evoluția turismului în 2021

„Restricțiile experimentate în 2020 vor duce la creșterea călătoriilor de îndată ce va exista stabilitate în sănătate și atâta timp cât economia a permis familiilor să rămână pe linia de plutire”, potrivit CESAE Business & Tourism School. Cu toate acestea, predicțiile indică faptul că revenirea reală nu va ajunge înainte de al treilea trimestru al anului 2021, din cauza limitărilor de mobilitate legate de pandemie. Oricum ar fi, anul viitor va fi cheia pentru turism, iar în această școală de afaceri au enumerat 12 care vor determina evoluția acestuia în următoarele 12 luni. 

Antreprenorii din sector, precum Alberto Peris, director executiv și partener fondator al CESAE Business & Tourism School, „au încredere în previziunile bune pentru 2021 și nu atât ajutorul sau politicile care pot fi stabilite pentru protejarea turismului. Mizează pe dorința turiștilor de a călători pentru a obține maximum de beneficii posibile în această nouă etapă”.

Adevărul este că turiștii post-COVID au devenit și mai exigenți, astfel încât, pe lângă confort și servicii, caută alți factori precum sănătatea, distanțarea socială sau libertatea; dar în același timp vor să se bucure de vacanțele lor ca și în trecut, respectând capacitatea, programele, măsurile de securitate și cu o cunoștiință mult mai înrădăcinată decât înainte.

Acestea sunt cele 12 tendințe care vor marca anul turistic următor:

  1. – Vaccinuri împotriva coronavirusului. Fără îndoială, cel mai dorit lucru este sfârșitul pandemiei și pentru aceasta va fi esențial să se verifice gradul de eficacitate asupra populației diferitelor vaccinuri care vor fi distribuite în curând în masă.
  2. – Ajutor public. În ciuda rezistenței sale, turismul a fost atât de puternic lovit încât recuperarea acestuia va trebui neaparat să meargă mână în mână cu finanțarea și ajutorul economic și fiscal de la entități publice naționale și internaționale. Închiderea și vânzarea hotelurilor vor fi puncte cheie în strategia unităților supraviețuitoare.
  3. – Polarizarea consumului turistic. Criza a provocat o pierdere semnificativă a masei critice în clasele de mijloc. Acest lucru va însemna că, din motive economice, anumite grupuri sociale sunt excluse din entuziasmul de a călători din nou la care au participat anterior. Deși întregul sector al cazării va suferi de ceva timp de criza coronavirusului, segmentul MICE va fi cel mai afectat, iar recuperarea acestuia va fi ultima.
  4. – Productivitate mai mare a companiilor. Pandemia ar putea da loc unei creșteri rapide a productivității companiilor supraviețuitoare, ca urmare a adoptării de noi procese și tehnologii. În cazul turismului, toate acestea vor fi legate de digitalizare.
  5. – Robotizare sporită. Sosirea 5G și alte inovații tehnologice va permite apariția unor roboți autonomi, care sunt mult mai puternici și operaționali în ceea ce privește viteza, latentă și hiperconectivitatea, care vor revoluționa transportul, logistică și ospitalitatea. Dezvoltarea tehnologică și rețelele sociale vor deveni și mai mult un instrument esențial pentru a obține informații, a organiza excursii, a împărtăși opinii între oameni de afaceri și turiști, a fideliza clienții, a arăta produse și servicii și a îmbunătăți reputația online, printre altele.
  6. – Flexibilitate în rezervări. Factorul de preț va continua să fie crucial, dar condițiile de rezervări vor deveni foarte importante în ceea ce privește facilitarea anulărilor, modificărilor și rambursărilor, pentru a stimula cererea și a construi încrederea. Odată cu situația actuală de pandemie, modul tradițional de comercializare a produselor si serviciilor turistice a trebuit să fie reconvertit din cauza certitudinii.
  7. – Creșterea turismului de lux. Brandurile premium vor fi avansate în recuperare, precum și tot ceea ce ține de segmentul de lux. Clienții vor fi dispuși să plătească mai mult pentru servicii private, produse exclusive și beneficii care reduc contactul cu alți oaspeți sau pasageri.
  8. – Prevalența călătoriilor domestice și în natură. Staycations, care anterior erau o tendință alternativa, vor fi un model de consum pentru o lungă perioadă de timp. Prin urmare, destinațiile neînghesuite din orașele mari, precum și turismul rural și de natură, se vor bucura de un rol mai mare.
  9. – Noi jucători din sector. Criza reprezintă, de asemenea, un scenariu de oportunitate. Fondurile de capital de risc, startup-urile, multinaționale tehnologice, companiile de investiții imobiliare, printre altele, vor lua poziții într-un sector cu un potențial de creștere atât de mare precum turismul în prezent.
  10. – Dimensiunea sanitară a securității. Chiar dacă pandemia dispare, călătorii din întreaga lume vor lua măsuri de precauție având în vedere de COVID19. Măsurile de sănătate și igienă, mărimi precum distanță socială etc. vor continua să fie esențiale în 2021 pentru a transmite încredere în întregul sector.
  11. – Noi modalități de a face prognoze. Trăim de luni de zile un scenariu nemaivăzut pentru care nu avem un model cu care să-l comparăm, Fiind o problemă globală care afectează toate sectoarele, nimeni nu poate face prognoze în modul în care eram obișnuiți. Aceasta va continua în 2021 până când gestionarea restricțiilor de către guverne se va stabiliza și vom putea conta pe cererea naturală a clienților fără a fi constrânși de legi sau interdicții.
  12. Inovații vor continua să apară în sector în procese, produse, noi forme de hoteluri, gastronomia … care cu siguranță nu ar fi ieșit la lumină atât de imediat dacă nu ar fi fost necesar.

Toate acestea trasează un scenariu în care, potrivit Alberto Peris concluzionează, „dacă veștile bune din măsurile de securitate și vaccinuri continua să avanseze, clienții vor fi deja foarte dispuși să călătorească și să rupă cu tot ceea ce am experimentat în 2020, pentru că din vară anului 2021 și în 2022 ar putea fi prevăzută o recuperării a cererii și a prețului mediu important„.

 

Sursă: hosteltur.com

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version