Nimeni nu poate pune la îndoială dimensiunea Chinei ca emitent de croazieră și potențialul său, fiind cea mai puternică în Asia, cu aproape 70% din piață în această privință. O altă perspectivă diferita este aceea de a observa ca și destinație, un alt aspect în care continuă să crească, așa cum arată raportul Asia Cruise Trends 2017 elaborat de CLIA.
Piața asiatică de croaziere, care nu mai este atât de emergentă, și marile sale numere, cu 35 de branduri de croazieră active, 7.916 de escale, 294 de destinații și 13,5 milioane de șederi potențiale care au un impact asupra comunităților locale, potențialul său de a genera bogăție în regiune este foarte important. În cazul Chinei, a crescut de 850 de escale în 2016 la 1.556 în 2017.
Una dintre cele mai importante date este numărul de escale în care porturile operează ca port bază, așa-numitele „turnaround„, care reprezinta 82% din sosiri, ajungând la 944 în 2017, ceea ce reprezintă cu 219 mai mult decât în anul precedent. Cu toate acestea, porturile de tranzit au crescut, de asemenea, la 158 (cu 55 mai multe) și cele de înnoptare, care au fost 54 (cu 32 mai mult).
Potrivit raportului, China beneficiază de creștere puternică a sectorului de croazieră în Asia, după cum reiese din creșterea uriașă de 183% a escalelor, care a avut loc între 2015 și 2016, plus creșterea de 36% observată între 2016 și 2017.
Sursă: hosteltur.com