De la a fi aproape de faliment la a fi folosit de 30% dintre pasagerii internaționali

Unele povești au un final fericit și merită spuse. Compania startup Smartvel, care se definește ca furnizor de conținut de destinație pentru sectorul călătoriilor, era pe cale să se închidă după izbucnirea pandemiei de COVID-19 în 2020. Cine și-ar dori să cumpere acel produs într-un moment de paralizie totală?

Dar, tocmai în acel moment de criză și incertitudine, o oportunitate i-a traversat destinul. CEO-ul Smartvel, Iñigo Valenzuela, s-a intrebat din nou și din nou „ce putem face cu un Saas – Software As a Service ca al nostru care să fie util în acel context?”. Iar răspunsul a venit, după infernul obișnuit al ajustărilor de personal, împrumuturi publice și reducerea cu 60% a comisionului” pentru toți clienții, răspunsul a venit tocmai de la unul dintre ei.

„Într-o zi Iberia ne-a sunat pentru că a avea o problemă cu restricțiile de călătorie și aveam software care citea automat milioane de pagini web și le procesa”.

A fost vorba, așadar, de reprogramarea acestei aplicații SaaS astfel încât să treacă de la căutarea, de exemplu, a ofertei culturale și de agrement din fiecare destinație, la a monitoriza cu crawlere milioane de pagini web, dar de data aceasta pentru a descoperi toate detaliile legate de restricțiile sanitare care fuseseră impuse în fiecare loc spre care se zbura. Ceva absolut util la momentul respectiv.

Angajații actuali ai Smartvel, cu Ișigo Valenzuela în centru. Înainte de pandemie erau 12, acum sunt 60.

„Am început să dezvoltăm software pentru companiile aeriene, l-am vândut în SUA către United Airlines și Delta Airlines… Rezultatul este ca astăzi 30% dintre pasagerii de transport aeriani internaționali folosesc sistemul nostru prin clienții noștri„, a declarat Valenzuela, care înainte de a fi antreprenor și-a câștigat experiența lucrând pentru mari branduri de turism precum Marsans.

Iar aventura a continuat apoi cu noi propuneri. Acum Smartvel a generat un nou produs pentru a descoperi cerințele legate de documente (pașapoarte, vize etc.) din intreaga lume. CEO-ul companiei consideră ca este „un caz frumos de gasire a unui ‘market fit’, adică a unui produs potrivit la momentul potrivit. Iar succesul în această comercializare a determinat compania să se deschidă către alte companii și sectoare.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version