Piața hotelieră din SUA va crește de șase ori mai repede decât cea europeană, cu 6,8% față de 1,1%; lanțurile europene vor cește oferta lor de trei ori mai rapid decât unitățile independente între 2013 și 2017; 39% din rezervări vor fi efectuate online, cu 5% mai mult decât acum, în timp ce în Statele Unite cota de piață va crește la 44% cu o creștere de 2%; iar OTA va ocupa 52% din rezervări în acea țară. Acestea sunt concluziile studiului realizat de PhoCusWright și h2c pentru SiteMinder.
Industria hotelieră la nivel mundial confirmă astfel evoluția rapidă a ultimilor ani, în care vom vedea mai multe schimbări în anii următori, așa cum reiese din studiul citat, reflectând puterea în creștere a pieței din SUA comparativ cu cea europeană, deși prezintă de asemenea tendințe pozitive, cum ar fi consolidarea lanțurilor versus hotelurile independente, care văd cum cota sa de piață scade de la 58% în 2013 la 56% în 2017. În cazul Statelor Unite procentele se mențin la 28% de unități inidviduale și la 72% cele integrate în lanțuri.
Fără îndoială, așa cum afirmă SiteMinder, primul catalizator al evoluției pieței a fost, și încă mai este, natura schimbătoare a călătorilor. Creșterea rezervărilor online a crescut puterea consumatorului într-un mod imens și a schimbat comportamentul de rezervare aproape complet.
De fapt, un studiu realizat de Nielsen pentru Google arată că utilizatorul dedică o medie de 53 de zile pentru a rezerva călătoria sa, în timpul cărora consulta 28 de site-uri în aproximativ 76 de sesiuni, în timp ce jumătate din călători folosesc rețelele sociale pentru a solicita sfaturi.
Rezervările prin intermediul telefoanelor mobile
În aproape toată sfera de afaceri, de la știri la muzică, mobilul devine rapid regele, iar industria hotelieră nu ar trebui să fie diferită. Raportul PhoCusWright pentru SiteMinder arată că, deși în prezent doar 8% din rezervări se fac de pe un dispozitiv mobil până în 2018, acest procent va ajunge la 35%, ceea ce înseamnă că site-urile mobile-friendly’ sunt esențiale pentru hoteluri dacă doresc să crească veniturile.
Cu toate că, în general, hotelurile devin adevărați experți cu propriile site-uri într-o încercare de a crește vânzarea directă online, creșterea OTA va continua în următorii ani. Tocmai din acest motiv, și având în vedere numărul mare de opțiuni disponibil pentru client și creșterea experienței sale ca și călător, hotelurile trebuie să găsească cel mai eficient mix de canale de comercializare directe și indirecte pentru a depăși așteptările sale.
Natura schimbătoare a călătorilor ne-a condus la un boom în turismul internațional, care aduce provocări și recompense potențiale pentru hoteluri. Previziunile OMT (Organizația Mondială a Turismului) conținute în raportul său Tourism Vision 2020 indică faptul că sosirile internaționale în acest an se apropie de 1.600 milioane.
Astfel, se deschid piețe și mai mari pentru hoteluri, care în același timp înseamnă că acestea vor concura într-un scenariu în continuă creștere la care trebuie să se adapteze în mod adecvat. În anii următori, prevede SiteMinder, „a-ți cunoaște piața va fi și mai fundamental”.
OTA continuă să crească
Pe măsură ce rezervările internaționale prin OTA continuă in crescendo, acele companii care au o clientelă internațională extinsă vor avea din ce în ce mai multă încredere în intermediari ca și ele și detailiști, în timp ce colegii lor bazați pe o cerere internă ar trebui să se concentreze pe site-ul lor și pe relațiile personale.
Studiul realizat de PhoCusWright și h2c relevă tendințe variate în diferite țări europene în această privință pentru 2017:
– Germania: scădere de 4% a utilizării OTA și creștere de 3% a rezervărilor directe prin intermediul site-ului hotelului.
– Franța: declin de 2% a OTA, același procent în care crește vânzarea directă.
– Media europeană: scădere de 2% a utilizării OTA și creștere de 3% a rezervărilor directe.
– Cifrele pentru Spania și Statele Unite rămân relativ estatice.
Prin urmare, industria hotelieră va experimenta mai multe schimbări în următorii ani decât în ultimele două decenii, dar previziunile arată că vor trebui să continue să se adapteze pentru a avea succes. Pe măsură ce sectorul crește, o vor face și rezervările online iar cele efectuate prin telefonul mobil vor fi următoarea zonă de dezvoltare.
Dar, avertizează SiteMinder, „hotelurile trebuie să mențină punctele lor forte tradiționale, cum ar fi valoarea de brand și serviciul pentru clienți. Va fi din ce in ce mai important să-ți cunoști piața și clienți și să le oferi un produs personalizat, indiferent dacă sunt clienți naționali și internaționali”.
Sursă: hosteltur.com