Croazierele, în favoarea reducerii congestiei traficului în Veneția

Luna trecută, Italia a anunțat interzicerea intrării navelor mari în Veneția, Sectorul salută „cu satisfacție” această decizie a guvernului italian de a retrage navele mari din Canalul Giudecca pentru a descongestiona traficul din Veneția. „Suntem conștienți de controversa care a existat cu privire la tranzitul navelor de croazieră și am fost întotdeauna disponibili și activi pentru a face parte din soluție„, explică pentru HOSTELTUR, directorul Asociației Internaționale a Liniilor de Croazieră (CLIA) din Spania, Alfredo Serrano, care reamintește că industria a susținut întotdeauna mutarea navelor de croazieră din Piața San Marco prin Canalul Giudecca din 2012. „De ani de zile îndemnăm autoritățile să caute soluții alternative pentru a putea transfera navele mari în alte locuri”, subliniază el. 

 

În ceea ce privește portul alternativ de andocare pentru navele de croazieră după această interdicție, CLIA amintește modul în care guvernul italian a anunțat în martie anul trecut că urma să direcționeze navele de croazieră către portul Marghera, principalul port comercial al orașului Veneția„, care este capabil să acomodeze traficul de călători și să completeze celelelalte utilizări actuale ale acestuia ca punct de intrare în Veneția și întreaga regiune Veneto”. 

 

În acest sens, CLIA subliniază că există încă multe elemente de considerat pentru a fi eficienți în apărarea tuturor aspectelor especifice de mediu și operaționale. 

 

„Aceasta este o măsură temporară în timp ce se lucrează la o soluție mai bună”, explică Serrano, care detaliază că a fost lansat un apel internațional de idei „pentru a rezolva problema tranzitului navelor mari în Veneția într-un mod structural și definitiv”. 

 

„Acum așteptăm cu nerăbdare să progresăm în direcția furnizării unor aranjamente alternative de acostare în portul Marghera la timp pentru sezonul 2022″, spune el. 

 

De asemenea, Serrano subliniază importanța acestei activități pentru orașul canalelor. „Veneția este un centru crucial pentru navele de croazieră din întreaga regiune și părăsirea acesteia ar avea un efect dăunător asupra întregii Marii Adriatice. De ecemplu, porturile adriatice, inclusiv Ancona, Bari Brindisi, Split, Dubrovnik și Trieste, nu ar putea fi accesate de croaziere fără Veneția”, spune el. 

 

În acest moment, el subliniază faptul că pentru pasagerii de croazieră, prezența Veneției este un factor determinant în decizia de a face o croazieră pe Marea Adriatică. „Dacă Veneția se pierde, atunci tot traficul din estul Mediteranei, nu doar în Marea Adriatică se va pierde, având în vedere că Veneția este sursa a 60% din acest trafic”, avertizează el. 

 

Numerele

Directorul CLIA Spania oferă cifre care evidențiază greutatea industriei în țară: sectorul croazierelor din Italia generează o cifră de afaceri de 14 miliarde de euro în fiecare an, asigurând în jur de 120.000 de locuri de muncă, directe și indirecte, și salarii de 3,9 miliarde de euro. 

 

„Industria de croaziere reprezintă aproximativ 3% din economia Veneției și produce beneficii pentru activitățile prin satelit în regiunea Veneto și în restul Italiei, deoarece include o secțiune largă și diversă de agenții de turism, companii aeriene, hoteluri, operatori turistici, șoferii de taxi, serviciile de transferuri, porturile, terminalele, operatorii de linie, restaurantele și o varietate de alte lanțuri de aprovizionare”, notează el. 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version