Croația speră că atât intrarea sa în spațiul Schengen de la 1 ianuarie, cât și adoptarea simultană a monedei euro vor da un impuls puternic al importantului său sector turistic, care contribuie în prezent la o cincime din produsul său intern brut (PIB).
„Creșterea nivelului de securitate implicat de intrarea în spațiul Schengen și adoptarea monedei folosite de oaspeții noștri din principalele piețe emitente de turism, va facilita și mai mult sosirea acestora și va crește interesul pentru Croația în țările Uniunii Europene, dar și in țări terțe”, a spus Veljko Ostojik, director al asociației croate de turism (HUT).
75% dintre turiștii străini care sosesc în Croația provin din țările din Tratatul Schengen privind libera circulație a persoanelor și a mărfurilor.
„Turiștii din UE vor ajunge acum în Croația fără blocaje și așteptări lungi la granițe”.
„Turiștii din UE vor ajunge acum în stațiunile lor preferate din Croația fără blocaje și așteptări lungi la granițe. Nu vor mai fi nevoiți să facă schimb de euro, toate acestea făcând din Croația o destinație turistică mai competitivă”, a spus directorul Biroului de Turism al Croației.
Potrivit premierului croat Andrej Plenkovic, „Croația va fi mai puternică, mai rezistentă, protejată, mai puțin expusă, mai atractivă, sigură, de încredere pentru toti cei care vor să facă afaceri, să investească și să fie turiști în Croația.
Se așteaptă ca Croația să inchidă 2022 cu un nivel de turism similar cu cel pe care l-a avut în 2019, înainte de pandemia covid, când a înregistrat un număr record de vizitatori și venituri.
Sursă: hosteltur.com