Criza, oportunitate pentru canalul direct, dar necesită investiții

Experții care au participat la prima ediție online a Phocuswright Europe văd criza ca pe o oportunitate pentru canalul direct, în special pentru cele mai puternice branduri. Acest lucru a fost afirmat de Jerome Wise, vicepreședintele Travelclick, care încurajează hotelierii „să beneficieze de această tendință întărită de pandemie în fața căutării de securitate a utilizatorului prin cumpărarea directă pe site-ul hotelului„. Cu toate acestea, „trebuie să investească mai mult în marketing și ar trebui să facă acest lucru acum, deoarece până la sfârșitul anului situația se va reechilibra cu siguranță”. Dar înainte ca acest lucru să se întâmple, adaugă el, „brandurile hoteliere pot profita pentru a intra în avantaj, în special cele de gamă medie și high-end”. 

 

Adevărul este că vânzarea directă este canalul câștigător după catastrofa provocată de coronavirus, în detrimentul marilor OTA-uri precum Booking.com și Expedia. Totuși, așa cum a recunoscut Raúl González, CEO al Barceló Hotel Group pentru EMEA (Europa, Orientul Mijlociu și Africa), „deja recuperează terenul și chiar acum se află într-o situație mai bună decât operatorii de turism, care deocamdată sunt marii pierzători ai pandemiei”. 

 

Cu toate acestea, el a admis că echilibrul puterii în relațiile dintre marile OTA și hoteluri nu se va schimba prea mult, deși „încercăm întotdeauna să facem negocierile cât mai echilibrate posibil, dar OTA-urile sunt foarte puternice. În plus, puterea de negociere a lanțurilor europene este total diferită de cea a Statelor Unite, astfel încât comisioanele pe care le plătim sunt mai mari. Au loc unele schimbări, dar nu este ușor pentru că au multă putere”. 

De la stânga la dreapta și de sus în jos, Patrick Andrae, cofundator și CEO-ul HomeToGo; Raj Kamal, CEO-ul OYO Vacation Homes; Henrik Kjellberg, CEO-ul Awaze; Alexander Limpert, co-fondator și CEO-ul GuestReady; Julie White, vicepreședinte comercial pentru EMEA la Wyndham Hotels & Resorts; Jerome Wise, vicepreședinte al TravelClick; și la moderatorul, Lorraine Sileo, de la Phocuswright Research.

 

O putere care ar putea crește deoarece toți participanții la dezbaterea despre hoteluri vs. închirierile de vacanță au fost de acord să sublinieze că va exista o accelerare a proceselor de concentrare între OTA. În acest sens, Christoph Schuh, partener Lakestar, a avansat că unii vor alege să vândă o parte din afacerea lor, deoarece „s-au descurcat bine în ultimii ani, dar doar doi au obținut succesul„. 

 

OTA își păstrează rolul fundamental

Cu toate acestea, studiul realizat de Expedia Group Media Solutions asigură faptul că OTA continuă să joace un rol fundamental în fazele de planificare a călătoriei și rezervare, fiind prima opțiune în ambele pentru mai mult de 70% dintre cei chestionați; în timp ce în cea de inspirație procentul este de aproape 50%. Doar 10% rezervă direct la furnizorul de servicii

 

După cum a remarcat Andrew van der Feltz, directorul de publicitate și dezvoltare a afacerilor Expedia, „călătorii folosesc o mare varietate de surse pentru a se informa înainte de rezervare, dar OTA-urile rămân canalul lor de alegere„. 

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version