Companiile aeriene solicită stimulente urgente și reducerea drepturilor pasagerilor

Patronatul Airlines for Europe (A4E), care concentrează marile companii aeriene europene au solicitat un „pachet de stimulare economică” și reducerea temporară a drepturilor pasagerilor de a reclama pentru a ușura un sector în special afectat de restricțiile operaționale și de o măsură drastică scăderea cererii din cauza coronavirusului

 

Într-o scrisoare trimisă miniștrilor transporturilor din țările Uniunii Europene (UE) înaintea de întâlnirea de miercuri, 18 martie, în jurul crizei de coronavirus, aceștia indică: „Solicităm amânarea taxelor de aeroport și impozitele de aviație la nivel național sau la nivelul Uniunii Europene (UE) pentru a ajuta recuperarea sectorului. 

 

Ei adaugă că orice sarcină fiscală ar trebui amânată sau suspendată până când industria va recapătă o bază financiară solidă de exploatare, având în vedere că „multe dintre companiile aeriene europene au luat decizia finală de a lăsa la sol toată sau o parte substanțială a flotei lor, chiar până la 90% în următoarele săptămâni. 

 

Ei amintesc că chiar și mulți operatori au fost obligați să „continue cu reduceri temporare ale personalului, într-un sector care asigură 2,6 milioane de locuri de muncă directe în Europa și 12,2 milioane indirecte„, potrivit A4E, care săptămână trecută solicitase deja „acțiuni imediate pentru a ușura sectorul aviației comerciale”. 

Aceștia avertizează, totuși, că aceste măsuri nu ar trebui să denatureze concurența între companiile aeriene” și solicită că companiile aeriene să fie elegibile și pentru finanțarea directă a UE, prin Inițiativă de Investiții pentru răspunsul la Coronavirus a Uniunii Europene. 

 

Companiile aeriene vor fi esențiale pentru a garanta o redresare rapidă a economiei europene în general„, adaugă A4E, care subliniază că măsurile la nivel național și european ar trebui să garanteze lichiditatea „prin garanții sau linii de credit”. 

 

Drepturile pasagerilor

Companiile aeriene cer ca criza de coronavirus să fie declarată drept „circumstanțe excepționale”, iar anulările, care sunt în afara controlului companiilor din sector, să nu ducă la plata unei compensații. 

 

De asemenea, consideră că ar fi „rezonabil” să se limiteze obligațiile companiilor aeriene în ceea ce privește „dreptul la îngrijire”, ceea ce impune companiilor să garanteze bunăstarea pasagerilor dacă există o întârziere de peste două ore. De asemenea, ca propunerea CE de a limita compensația la maximum 3 nopți de hotel și 100 de euro pe noapte pe pasager să fie reluată imediat.

 

A se vedea articolul, Zborurile anulate de coronavirus nu au dreptul la indemnizații. 

 

„Pentru a fi clar, ne preocupăm de pasageri cât de bine putem, dar în circumstanțele actuale orice măsură care ne ajută să reducem impactul financiar este foarte necesară„, adaugă ele. 

 

De asemenea, acestea solicită crearea temporară a unui sistem de tickete de călătorie pentru a înlocui obligația de rambursare a pasagerilor la 7 zile de la anularea unui zbor alternativ, pentru a evita ca cetățenii să ceară rambursări în masă care să genereze „consecințe financiare grave pe termen scurt”. Aceste tickete ar putea fi schimbate cu bani după o anumită perioadă de timp. 

 

Tema sloturilor

În ceea ce privește sloturile sau autorizațiile în anumite intervale orare pentru decolare și aterizare, companiile aeriene consideră „un prim pas bun” propunerea de la Bruxelles de a elimina până la 30 iunie 2020 sistemul de obligații de a utiliza cel puțin 80% din programul de zbor alocat pentru a nu pierde dreptul în sezonul similar următor. 

 

Dar ele cer ca acesta să fie prelungit pe tot parcursul sezonului estival, până la sfârșitul lunii octombrie 2020, pentru a oferi „o mai mare claritate și predictibilitate juridică”. 

 

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version