După sfârșitul primului trimestru al anului, capacitatea globală a transportului aerian a rămas la peste 80 de milioane de locuri în prima săptămână a celui de-al doilea trimestru al anului, în pofida unei recesiuni în China, unde orașele au continuat să fie blocate și locuitorii săi în izolare, în timp ce autoritățile s-au confruntat cu un nou val de mii de cazuri de COVID-19 pe plan intern. Analiștii de la OAG, firma internațională de consultanță specializată în înregistrarea datelor și observarea tendințelor în industria aviației, evidențiază că, în ultimele săptămâni, companiile aeriene au eliminat o cantitate semnificativă din capacitatea lor, răspunzând unei combinații de evenimente, cu așteptarea de a crește randamentele pentru a face față creșterii puternice a prețurilor petrolului și carburanților.
Totuși, așa cum a perceput, se pare, cel puțin pe termen mediu și lung, companiile aeriene se stabilesc pe schimbările de capacitate de transport aerian, adăugând încă 4,2 milioane de locuri pentru mai și iunie. Aprilie continuă să fie o mică problemă, pentru că, în prima săptămână, au fost eliminate încă vreo șase milioane de locuri pentru a le deplasa către restul lunii, concentrându-le pe sărbătorile de Paște.
Capacitatea de transport aerian din 2022 se apropie din ce în ce mai mult de nivelul de referință din 2019, dar în măsura în care se apropie de nivelurile pre-pandemice până la sfârșitul anului.=, Europa de Vest continuă să înregistreze o creștere foarte puternică de la o săptămână la alta, care pare să fi luat pe nepregătite unele aeroporturi judecând după lungimea cozilor de securitate, arată analiza. Provocările de operare a aeroporturilor cu deficit de personal și cazuri în creștere de COVID-19 nu pot fi subestimate. Europa de Vest se află acum la aproximativ 88% din nivelurile din 2019, conform datelor OAG și, odată cu o creștere mai mare în săptămânile următoare, ar putea scădea cu mai puțin de 10% sub cifrele pre-pandemie, cifre de neconceput până la sfârșitul lunii ianuarie.
Continentul cel mai în urmă în redresare este Asia, în special din cauza Chinei, care continuă să scadă în clasament cu alte 1,2 milioane de locuri eliminate, iar regiunea se află acum la 60% din nivelul pre-COVID-19. Așa-numitul „Triunghi de Aur” al traficului aerian dintre China, Japonia și Coreea de Sud a reprezentat o piață foarte mare și profitabilă, dar cu prima închisă, celelalte două țări își revin mai greu.
Cu această ocazie, OAG a analizat 20 de piețe care reprezintă o revenire mai rapidă în ianuarie 2022, clasificare dominată de țările europene, datorită unei combinații dintre eliminarea aproape tutror restricțiilor COVID-19 și trecerea la programul de vară a majorității companiilor aeriene, optând pentru așa-numita „vara redresării” și cererea reprimată și dorința puternică de a călători.
În termeni procentuali, Regatul Unit a înregistrat cea mai mare redresare (+41%) din Europa, dar nu departe sunt Grecia (+36,3%) și Portugalia (34,3%). Însă, Vietnam este în fruntea clasamentului cu cea mai mare recuperare a capacității în primul trimestru al anului (+53,1%), cu aproximativ 1,1 de milioane de locuri în funcțiune, Și Singapore (+38,1%) care și-a redeschis granițele pentru zboruri internaționale și traficul de conexiune este în curs de reconstrucție.
Cu toate acestea, OAG notează că există încă aproximativ 86 de piețe de țară în care capacitatea a scăzut în comparație cu prima săptămână a lunii ianuarie din diferite motive.
În ceea ce privește companiile aeriene care înregistrează cea mai mare recuperare, EasyJet este lider în ceea ce privește recâștigarea capacității, dublând capacitatea în 12 săptămâni de la un milion de locuri la aproape două milioane pe săptămână. British Airways ocupa locul al doilea în clasamentul pentru recuperare, deși din nou au fost remarcabil de lenți în repornirea serviciilor în timp ce așteptau ca sistemele lor IT să se pornească iar și iar.
Cinci companii aeriene de pe listă operează acum la o capacitate mai mare decât în aceeași săptămână din 2019, Ryanair a fost de ceva timp în frunte și acum i se alătura JetBlue și Spirit, printre altele.
Industria companiilor aeriene se află în modul de recuperare în majoritatea părților lumii, așa cum demonstrează o combinație de cozi de securitate, capacitate mai mare și rute noi.
Sursă: hosteltur.com