Jumătate dintre călătorii care fac rezervări online apelează la motoarele metasearch ca o primă opțiune, de aceea este foarte important să fi bine poziționat în portaluri precum Google Hotel Ads, TripAdvisor, Kayak sau Trivago.
Problema pentru hoteluri, în special pentru independenți, este că actorii mari precum Booking sau Expedia cheltuiesc mult mai mult pentru a-și consolida poziția în motoarele cu metasearch și pentru a avea mai multă vizibilitate. Acest lucru nu înseamnă însă că unitățile trebuie să renunțe la publicitate prin acest canal, dar este convenabil ca, pentru a-și optimiza prezența, să țină cont de aceste cinci sfaturi:
- -A alege canelele corecte de metasearch
Trebuie să vă concentrați pe cei care au o abordare „doar pentru cazare”, așa cum un studiu al consultanței PACE Dimensions relevă că hotelurile au performanțe mai slabe în metasearch-urile care combină zboruri și hotel: doar 7% din cele mai bune locații din Skyscanner și 4% în Kayak. Acesta este motivul pentru care pledează pentru prioritizarea site-urilor precum Google Hotel Ads.
- – Menținerea integrității tarifului camerei
Unele site-uri, precum, Google, iau în serios paritatea prețurilor. Este important să nu fluctuezi prea mult tarifele, astfel încât motoarele cu metasearch să ofere date precise în timp real.
- – Utilizați un furnizor de încredere PMS sau CRS
A avea PMS-ul corect (sistemul de administrare a propietăților) sau sistemul de rezervare centralizat (CRS), nu numai că permite conectarea hotelului cu principalele motoare cu metasearch, dar vă ajută să vă controlați valorile cheie ale performanței canalelor. Este vorba de a ști care canale funcționează cel mai bine și care dintre ele costă bani.
- – Reglarea focalizării pe motoarele cu metasearch în timp
Pozițiile de top ale motorului de căutare sunt cele care primesc cele mai multe clicuri, dar atingerea topului nu este ușoară. Este practic imposibil să învingi OTA, dar poți încerca o rată mai mică. Adică, trebuie să te joci cu CPC-ul (cost per clic) în limitele bugetului pentru a vedea ce rată oferă cele mai multe succese.
- -Stabilirea diferitelor strategii pentru diferite site-uri
Nu toate motoarele cu metasearch funcționează în același mod și este posibil ca o singură abordare să eșueze. De exemplu, TripAdvisor generează cantități mari de trafic, dar vizitatorii săi nu pot să navigheze neapărat cu intenții clare de a rezerva o cameră de hotel. Puteți obține multe clicuri, dar o conversie scăzută. Un alt exemplu este Google, care convierte mult mai bine în rezervări, dar este o opțiune de metasearch mai scumpă.
Informația de referință este disponibilă pe SiteMinder.
Sursă: hosteltur.com