De la un perete de design unic la un cocktail bine prezentat, clienții sunt din ce în ce mai înclinați să împărtășească momentele lor preferate pe Instagram în timpul șederii lor la hotel. Acesta este motivul pentru care experții în industrie din Statele Unite proiectează zone comune atractive în instituții pentru a le atrage atenția. Și, în epoca în care rețelele sociale sunt la putere, clienții tind să-și încarce fotografiile dacă mediul este corect, mâncarea este bine prezentată și designul este conceput pentru asta.
HotelNewsNow a vorbit cu experții din industrie pentru a afla cum sunt proiectate hotelurile astfel încât acestea să poată deveni momente de călătorie pe care clienții lor doresc să le împărtășească pe Instagram. Iată cele cinci elemente cheie:
- – Luați în considerare itinerariul clientului
Desigur, este minunat să ai un perete cu un design îndrăzneț după recepție, dar experții recomandă să nu rămână acolo, ci să reproducă imagini interesante pe tot parcursul călătoriei clientului.
Greg Bodenair, responsabil de departamentul de Marketing la hotelurile Kimpston din Boston și Cambridge, a subliniat necesitatea de „a te gândi la totul din punctul de vedere al experienței clienților. Există și alte momente, atunci când clientul intră în hotel, care îl pot atrage și încuraja să facă o fotografie?”. O strategie de storytelling care atrage dependenții de rețele sociale ar trebui să implice întreaga echipă de operațiuni hoteliere, deoarece va necesita investiții suplimentare în design sau ale departamentului de Marketing pentru a lansa un eventual concurs sau campanie.
Meg Prendegarst, președintele The Gettys Group, și Ali Bacon, designer de proiect în cadrul aceluiași grup, au indicat că firma lor studiază punctele de parcurs ale clientului pentru a obține o idee despre modul în care acesta experimentează hotelul. De aici, designerii identifică zonele în care designul ar putea ieși în evidență pentru a inspira partajarea de imagini pe Instagram.
Potrivit lui Pregenderast, „poți ieși în evidență și să le dai ceva de care să-și amintească când merg pe un hol pe drumul spre salon sau chiar un moment pentru a descoperi atunci când se află pe scaunul din baie. Niciodată nu știi… Într-adevăr nu îți poți imagina unde pot găsi clienții aceste momente interesante„.
- – Crează momente mai multe momente „rezidențiale” și/sau relaționale
Hotelurile se străduiesc să facă șederea confortabilă pentru clienți și, conform lui Bacon, momentele capturate pentru Instagram sunt adesea design-uri care atrag o mare varietate de oaspeți. „Este un fel de relație cu lucruri care plac la multă lume sau care atrag atentia; acele mici momente care pot fi relaționate cu multe persoane diferite„.
Clienții, adaugă el, „partajează de asemenea momente Instagram în hotelul pe care îl simt mai „rezidențial„. Uneori cred că este un moment minunat, fie că este vorba de un design de dimensiuni mari sau o canapea mare de aur, dar cred că sunt acele momente mici care te fac să te simți ca acasă în hoteluri. Oamenii îl pot relaționa la tipul de aspect rezidential al unui hotel, fie el un accesoriu sau o artă”.
- – Oferă experiențe neașteptate
În hotelurile Dream Hotel Group presupun că clientii lor vor face fotografii în camera lor sau în piscină. Directorul său de Marketing Digital, Rachel Kaplan, a subliniat că în unele hoteluri există momente neașteptate Instagram.
„Instagram ne permite să comercializăm vizual toate elementele de impact ale hotelurilor noastre. În timp ce unele dintre aceste elemente sunt mai evidente, cum ar fi The Beach in Dream Downtown, în New York, avem și niște pietre ascunse pentru ca clienții să le descopere și să se bucure de acea experiență”.
- Creați o ofertă atractivă de alimente și băuturi
Experiența clientului nu se limitează la intrarea în holul hotelului, în cameră și în piscină. Alimentele și băuturile joacă, de asemenea, un rol important, deoarece oaspeții partajează fotografii pe Instagram dacă prezentarea felului de mâncare le atrage atenția.
Astfel, hotelurile Dream oferă clienților lor, așa cum a subliniat Kaplan, „medii de mâncare și de viață de noapte foarte active, pe lângă crearea unor feluri de mâncare inovatoare, care se transformă în experiențe unice în sine, cu o imagine la fel de fascinantă ca și gustul”.
- – Gândeste-te la mediu
Prezentarea este esențială dacă hotelierul încearcă să-i facă pe clienți să facă poze la felurile sale de mâncare și să le partajeze pe Instagram, dar el trebuie, de asemenea, să le ofere un mediu potrivit pentru a face mai ușoară fotografierea cu telefonul mobil, potrivit lui Bodenair, deoarece „în orice hotel, orice ofertă de mâncare și băuturi joacă un rol important în storytelling-ul vizual„.
Una dintre provocarile cu care trebuie să se confrunte hotelierii atunci când încearcă să profite de conținutul generat de utilizatori este, în opinia sa, „când spațiul fizic nu este favorabil pentru fotografiere. Creezi un mediu care oferă clienților posibilitatea de a face fotografii fără a fi nevoie de un echipament complet pentru a captura și împărtăși cu adevărat experiența lor?
Informația de referință este disponibilă pe HotelNewsNow.
Sursă: hosteltur.com