După boom-ul teleworkingului din 2020, cifrele au scăzut de la an până la stabilizare. Cu toate acestea, multe companiil consideră că teleworkingul este o alternativă viabilă și chiar pozitivă pentru performanța organizatională. Unele merg chiar atât de departe încât le oferă angajaților posibilitatea de a lucra din locul de vacanță. Dar cum să transformi un hotel în biroul temporar perfect.
„Workation”, posibilitatea de a combina munca și vacanța, este o tendință în creștere. Multe hoteluri au devenit al doilea birou, dar, potrivit lui Álvaro Ausin, directorul de vânzări al Maxhub pentru Spania și Portugalia, „pentru ca performanța muncitorului să nu fie afectată, este esențial ca sectorul hotelier să își adapteze spațiile la aceste nevoi”. Și el explică cum:
-
Conectivitate rapidă și fiabilă
O conexiune rapidă și fiabilă la internet este cea mai elementară cerință pentru al doilea birou eficient. Pentru ca un hotel să fie un loc bun de muncă, așa cum recomandă Austin, „trebuie să investească în infrastructuri de rețea robuste pentru a se asigura că telemuncitorii pot accesa fără probleme sarcinile lor, pot comunica cu colegii și clienții și pot folosi instrumentele online atunci când este necesar”.
-
Spații de lucru concepute pentru productivitate
Hotelurile ar trebui să își adapteze unele dintre zonele comune pentru a crea spații de lucru confortabile și productive. „Sălile de ședință bine echipate, zonele de coworking cu spații ergonomice și zonele liniștite pentru concentrare sunt esențiale pentru a atrage profesioniștii care caută să lucreze într-un mediu inspirat”, potrivit expertului.
-
Soluții ușor de utilizat si compatibile cu orice dispozitiv
Hotelurile au, în general, o serie de dispozitive care sunt independente unele de altele și incompatibile cu alte dispozitive externe, ceea ce face munca la distanță să fie foarte complicată. Prin urmare, pentru Ausin, „este esențial ca hotelurile să instaleze dispozitve compatibile cu orice alt instrument și cu un sistem all-in-one care să permită stabilirea de conexiuni prin simpla apăsare a unui singur buton”.
-
Dispozitive care garantează calitatea audio și a imaginii
Una dintre cheile pentru a face munca la distanță să fie productivă este să simțiți că se mențin avantajele de a fi prezent în persoană la birou. În acest sens, după cum adaugă reprezetantul Maxhub, „a avea dispozitive care să asigure o calitate ridicată a sunetului și a imaginii este o necesitate pentru toate hotelurile care își împrumută facilitățile pentru teleworking”.
-
Servicii de asistență
Pe lângă facilitățile tradiționale pentru oaspeți, hotelurile se pot diferenția prin oferirea de servicii specifice pentru muncitorii la distanță. Printre acestea se numără, potrivit lui Ausin, „asistența tehnică, tipărirea și scanarea documentelor, servicii de concierge specializate pe nevoile profesionale și acces la servicii de transport sau de masă pentru a economisi timp pentru profesioniștii ocupați.
Dincolo de vară
El subliniază că utilizarea hotelurilor ca birouri depășește perioada estivală: „De fapt, din ce în ce mai multe companii folosesc aceste spații pentru conferințe, evenimente de prezentare, întâlniri cu clienții sau reuniuni de echipă. Transformarea hotelurilor într-un al doilea birou este o oportunitate interesantă, atât pentru industria hotelieră, cât și pentru telemuncitori”.
Oferind conectivitate fiabilă, spații de lucru productive, flexibilitate, întâlniri de calitate și conectivitate ușoară, hotelurile pot atrage un nou segment de clienți și pot îmbunătăți gradul de ocupare și profitabilitatea. Adaptarea la noile nevoi este esențială pentru a asigura un viitor prosper pentru industria hotelieră, într-un monument în care munca la distanță s-a stabilizat.
Sursă: hosteltur.com