Cât de mult s-a schimbat pasagerul croazierelor de lux?

Companiile de croazieră și porturile încearcă să atragă, prin colaborare, un turist de lux care va continua să genereze bogăție pentru toți, companii și destinații. Această realizare implică în mod necesar adaptarea la un nou model de croazieră care a apărut după pandemie, potrivit a ceea ce a fost clarificat într-unul dintre panourile de discuții din cadrul SITCA Suncruise 2023, care a avut loc la Cadiz, Spania, organizat de asociația a porturilor de croazieră din Andaluzia. 

Sacha Rougier, Head of Itinerary Planning and Destination Experiences la Explora Journey, a menționat că clientul s-a schimbat, dar „dacă există un lucru pe care îl avem în acest sector este că știm să ne adaptăm” și a dat asigurări că rezervările au funcționat într-un ritm bun, în ciuda situației geopolitice. El a precizat că clienții caută din ce în ce mai mult o experiență unică.

La rândul său Emilio R. Freeman, Vicepresident, Itineraries & Destinations, de la Seadream Yach Club, a fost de acord că s-au atins nivelurile anterioare pandemiei, deși o parte din gradul de ocupare provine de la clienții ale căror croaziere au fost anulate în anii anteriori. Așadar, „gradul de ocupare a fost bun, dar nu toate veniturile au fost recuperate”.

Roberto Cabello, Business Development Manager Spania, Africa și Orientul Mijlociu, la Oceania Cruises, a fost de acord, de asemenea, că „cererea cu care suntem obișnuiți a revenit”, chiar și că „vor să călătorească mai mult, în călătorii mai lungi și către destinații mai îndepărtate”.

De la stânga la dreapta, Roberto Cabello, Emilio R. Freeman, Juan Rodero, Sacha Rougier; și moderatorul dezbaterii, Fabițan González, CEO Forward Travel.

„Pentru noi, ceea ce s-a schimbat este faptul că pasagerilor nu le place să meargă în excursii, ci în perechi, mergând în vehicule private pentru a vizita orașele”, a spus Freeman. Și, deoarece compania lucrează de obicei cu operatorii de destinație, el avertizează că este dificil să găsească suficientă ofertă pentru tururile private.

„Când oamenii au putut călători, au spus: vreau să călătoresc mai mult, dar nu vrem excursii care să aibă mai mult de 20 de persoane, iar dacă le facem pe jos, vreau să fie 10”, a explicat Rougier. Călătorii vor să fie alături de familiile lor și preferă autobuzele mici, dar nu prea există disponibilitate pentru aceste excursii mici, ceea ce le face și mai scumpe, iar oamenii nu vor să plătească mai mult pentru asta.

Experiențe locale

Rodero a evidențiat modul în care „brandurile se implică la nivel local”, lucru care se făcea deja înainte de pandemie, dar acum există o cerere pentru mai mult, „mai multe experiențe locale”.

În acest sens, Freeman a subliniat câmpul care a fost deschis prin intrarea pe piață navelor de croazieră a unor companii hoteliere precum Ritz Carlton sau Four Season, astfel încât există o ofertă mai orientată spre navele mici „spre deosebire de navele mari care sunt destinații în sine”.

„Lucrăm cu autoritățile portuare pentru ca acestea să vadă că suntem diferiți, că clienții noștri sunt diferiți”, a remarcat reprezentantul Seadream Yach Club. 

„Pasagerul de croazieră de lux este un expert și caută să exploreze destinația”, a subliniat Cabello. De aceea, „pe liniile de croazieră de lux petreceam mai mult timp în porturi, petreceam chiar și noaptea”.

„Noi contribuim la economie. Cu navele mici putem merge în destinații mici. Aceste orașe încep să creeze mai multe restaurante pentru a-i atrage și este o schimbare pentru locuitorii locali și pentru mediu”, a declarat Rougier, care speră că tehnologia va continua să ajute navele de croazieră să devină mai sustenabile pentru a dezvolta din acest punct de vedere.

Pioneri în domeniul inovării

În acest sens, Rodero a reamintit că „navele de croazieră se numără printre cele mai inovatoare din industria turismului în ceea ce privește aplicarea tehnologiei pentru sustenbilitate”. Este nevoie de o investiție foarte mare, iar sectorul croazierelor face un mare efort în această direcție, în colaborare cu destinațiile.

„Lucrăm din greu în porturi și în companii pentru a ajunge la emisii zero, dar este un proces de lungă durată”, a declarat Cabello. Materiile prime, consumul etc. sunt, de asemenea, foarte mult controlate, iar toate navele noi sunt orientate spre a fi mai puțin poluante.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version