Cele mai bune campanii de turism pe rețelele sociale în 2019

Statul Michigan, SUA, a câștigat concursul „Best of Social Media 2019” organizat în cadrul World Travel Market de la Londra pentru campania de promovare a turismului bazată pe crearea unui album muzical. O jumătate de duzină de destinații finaliste au participat la acest concurs. 

Concursul „Best of Social Media” al World Travel Market a ajuns la cea de-a cincea ediție și se bazează pe o „investigație exhaustivă” a zeci de campanii de marketing turistic realizate prin rețelele de socializare, după cum a explicat Steve Keenan, unul dintre organizatori.

Concursul servește pentru a descoperi noi tendințe în promoție și, în același timp, pentru a analiza „cum să încadrezi bugetele fiecăruia în obiectivele pe care le ai”, a adăugat acest expert.

În continuare vom trece în revista cele șase finaliste

 

Descoperă Viena, nu #Viena

Prin această campanie, biroul de turism din Viena a dorit să sublinieze „detoxifierea digitală” ca fiind cea mai bună modalitate de a descoperi orașul.

Sloganul „See Vienna, #not Vienna” a fost promovat prin diferite mijloace media și platforme, inclusiv o autoutilitară care a circulat în fața sediului companiilor tehnologice din California.

În total, 8,3 milioane de impresii au fost înregistrate în rețelele de socializare.

Campanii de promovare organizată de biroul de turism din Viena

Conservarea Insulelor Feroe

Insulele Feroe, un arhipelag danez situat în Atlanticul de Nord, a ales să desfășoare o campanie de promovare a turismului care a constat în … A închide insulele turismului.

Era vorba, spunea campania, de a perserva insulele și de aceea au fost închise temporar, în ultima săptămână a lunii aprilie, pentru a efectua „lucrări de întreținere”.

Unde era trucul? De fapt, în acea săptămână insulele erau deschise voluntarilor care doreau să meargă acolo pentru a ajuta locuitorii să efectueze diferite lucrări de conservare a patrimoniului natural, poteci, etc.

Rezultatul: 500 de voluntari au călătorit în aprilie, realizând o astfel de promoție magnifică pentru lunile de vară.

Hărți ale Hebridelor

Insulele Hebride, de pe coasta de vest a Scoției, s-a aliat companiei de feribot Caledonia MacBrayne pentru a desfășura o campanie comună de promovare a turismului sub sloganul #SeaUistSoon, referindu-se la insulele North Uist și South Uist.

„Pentru a genera conținut și având în vedere că am avut un buget foarte limitat, am considerat că este foarte important să avem participarea vecinilor. Avem 5.000 de locuitori repartizați pe trei insule”, a spus unul dintre promotorii campaniei.

Astfel a apărut ideea creări unei hărți pe Instagram cu destinațiile preferate ale vecinilor și cu această informație s-au creat hărți plastifiate „care pot fi utilizate în orice condiții meteorologice tipice ale insulelor: ploaie, vânt, etc.”

Campania a atins 650.000 de afișări (atingere organică neplătită) și a durat șapte luni. „Acum ideea este să reproducem această campanie în alte insule unde ajung feriboturile”.

 

Sunetele Michiganului

Statul Michigan este scăldat de patru lacuri mari, are parcuri naturale deosebite etc. Cel mai simplu mod de a realiza o promoție turistică ar fi să ne bazăm pe imagini și videoclipuri spectaculoase „dar acest lucru îl face deja toată lumea, doream să ne diferențiem„, a explicat directorul de turismului administrației.

„Ni s-a părut că am putea surprinde acele sunete pe care la auzi lângă lac, într-un parc natural etc., și le-am putea combina cu creații muzicale ale compozitorilor locali”.

Așa a luat naștere albumul „Pure Sounds of Michigan”, pe care utilizatorul îl poate descărca de pe Amazon Music, Spotify, Sound Club, Google Play și Apple Music.

Campania a căutat, de asemenea, sinergii cu un festival de muzică techno și hoteluri din Detroit, unde clienții s-au putut bucura de acest album muzical.

În total, s-au ajuns la 4,2 milioane de afisari, precum și 315.000 de descărcări și reproduceri în streaming ale albumului, care se află în topul 10 ale celor mai ascultate de muzică new age.

În orice caz, crearea campaniei a durat doi ani, având în vedere complexitatea tehnică necesară.

Conspirația de a șterge Noua Zeelandă

„Totul a început când am văzut că nu ieșim pe o hartă mondială a cafenelelor Starbucks sau a multor altora”, spun oficialii de turism din Noua Zeelandă. A existat o conspirație pentru a șterge această țară?

Așa s-a născut campania #GetNZOnTheMap, în care această „conspirație” era prezentată pe rețelele sociale „oamenii și-au putut împărtăși propriile experiențe despre situații similare”.

Au participat, de asemenea, celebrități precum muzicianul Ed Sheeran și regizorul de film Peter Jackson („The Lord of the Rings”). Chiar a fost creată „o hartă a pământului de mijloc” care arată cum să ajungi în Noua Zeelandă.

Trebuie menționat că Noua Zeelandă a fost cea mai votată destinație la alegeri populare printre participanții la eveniment, deși juriul profesionist a decis să acorde premiul „Best of Social Media” statului Michigan.

Juriul a menționat că Noua Zeelandă a desfășurat „o campanie foarte inovatoare, care a fost capabilă să activeze o mândrie a neozeelandezilor. Au văzut o oportunitate într-o ‘uitare’ a lumii față de țara lor”.

Portugalia și #Brelcome

Șase milioane de turiști britanici au călătorit anul trecut în Portugalia. Marea Britanie este principala țară emitentă a acestei destinații, dar incertitudinea Brexitului este „o provocare” pe care biroul de turism portughez a dorit să o compenseze prin campania #Brelcome, după cum arată urmatorul videoclip.

Evenimentul complet care a avut loc la World Travel Market poate fi văzut în următorul videoclip:

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version