Bruxelles îi acordă lui Google două luni pentru a deveni mai transparent

Comisia Europeană și autoritățile de Cooperare pentru Protecția Consumatorilor (CPC), sub îndrumarea Autorității Olandeze a Consumatorilor și Piețelor și a Direcției Generale de Inspecție Economică din Belgia, au trimis o scrisoare lui Google solicitând ca acesta să fie „mai transparent și să respecte legislația” Uniunii Europene în termen de două luni. 

Într-un comunicat publicat luni, Comisia avertizează că, consumatorii trebuie să știe cum sunt clasate rezultatele în motorul de căutare Google și dacă acest clasament este influențat de comisioanele pe care le percepe. Adică, dacă cei care ocupă primele poziții într-o căutare sunt cei care plătesc cele mai mari sume motorului de căutare și nu cei mai ajustați la criteriile utilizatorului.

În mod specific, acesta subliniază că prețurile zborurilor și hotelurilor afișate pe Google trebuie să fie definitive și să includă tarife sau impozite care pot fi calculate „în mod rezonabil” în avans.

În plus, motorul de căutare ar trebui să revizuiască termenii standard ai magazinului său Google Store, deoarece rețeaua de Protecție a Consumatorilor a constatat că, în unele cazuri, există un „dezechilibru semnificativ de drepturi între comerciant și consumator în detrimentul acestuia din urmă”.

Bruxelles avertizează că, atunci când autoritățile raportează conținut care încalcă normele de protecție a consumatorilor, „ar trebui să elimine sau să dezactiveze mai rapid accesul la acest conținut”.

Bruxelles îî cere lui Google să clarifice criteriile pe care le utilizează în clasificarea căutărilor.

Comisarul pentru justiție Didier Reydners a declarat că, „consumatorii din Uniunea Europeană nu pot fi păcăliți atunci când folosesc motoarele de căutare pentru a-și planifica vacanțele. Trebuie să instruim consumatorii pentru a lua decizii pe baza informațiilor transparente și imparțiale”.

În comunicat, Bruxelles indică faptul cî Google va trebui să monitorizeze aceste practici și să comunice modificările Comisiei și autorităților CPC în următoarele două luni.

După primirea acestui răspuns, Comisia va ajuta Autoritățile Naționale de Consum să evalueze comunicarea lui Google, luând în considerare orice angajament de modificare a site-urilor și serviciilor sale.

În cazul în care angajamentele asumate de Google nu sunt considerate suficiente , se va efectua o monitorizare cu dialog și, în cele din urmă, autoritățile naționale vor putea decide dacă vor impune sancțiuni gigantului Internetului.

 

Sursă: hosteltur.com

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version