British Airways suspendă toate zborurile de scurt curier din Gatwick

După ce nu a reușit să câștige sprijinul sindicatului britanic al piloților BALPABritish Airways și-a abandonat proiectul de a lansa o companie aeriană low cost pentru operațiunea de scurt și mediu curier pe Aeroportul Gatwick din Londra, suspendând în același timp toate zborurile sale care au fost retrase de la vânzare, cu excepția celor domestice care își alimentează rutele către Caraibe. Compania aeriană a dezvăluit că va căuta utilizări alternative pentru sloturile sale la cel de-al doilea aeroport din Regatul Unit. 

În ultimul an și jumătate, majoritatea rutelor către și dinspre Gatwick au fost suspendate sau sunt operate din Heathrow. British Airways a declarat: „După mai mulți ani pierzând bani pe zborurile europene de pe aeroport, ne-a fost clar că pentru a ieși din pandemie aveam nevoie de un plan pentru a face Gatwick profitabil și competitiv. Cu regret, vom suspenda acum operațiunile noastre de scurt curier din Gatwick”.

Din acest motiv, în urmă cu câteva săptămâni a ridicat propunerea de a lansa o filială low-cost în Londra Gatwick, unde costurile și structura sa nu erau competitive în comparație cu rivalii săi low-cost.

British Airways are în prezent 47 de rute pe distanțe scurte din Gatwick, dar toate acestea sunt deservite și de alte companii, cu excepția a patru. Acum trebuie decis ce trebuie făcut cu perechile de sloturi ale fiecăreia dintre aceste conexiuni. Analiștii au subliniat că le-ar putea redistribui către alte companii aeriene IAG, precum Vueling, Level sau Aer Lingus. Cu toate acestea, ninciuna dintre aceste companii aeriene nu are recunoaștere a brandului.

Cealaltă opțiune este să le vândă către EasyJet, acum primul operator din Gatwick, sau către Wizz Air, care este foarte interesată să crească. Tocmai British, care era compania aeriană de referință, cu structura sa de costuri nu putea concura cu costul redus. La Gatwick, companiile aeriene reprezintă acum mai de două treimi din toate serviciile programate către Europa de Vest, nu numai cu easyJet, ci și cu Ryanair și Wizz Air care și-au dezvoltat propriile rețele din aeroport și au slăbit din ce în ce mult poziția diminuată a British.

Fără acorduri

Martin Chalk, secretar general interimar al BALPA, a declarat că „în ciuda eforturilor noastre, BALPA nu a reușit să ajungă la un acord cu British Airways cu privire la termenii și condițiile reviziuite pentru transportul de scurt curier de la London Gatwick (LGW), ceea ce era acceptabil pentru membrii noștri”.

Într-o comunicare, BALPA a declarat că „… am încercat să introducem o clauză în contractul de muncă care ar fi protejat drepturile contractuale ale piloților prin impunerea companiei BA a obligației de a se asigura că noua companie aeriană respectă convențiile colective sau proceduri convenite între BALPA și BA”.

Sindicatul dorea ca piloții din Gatwick să primească automat orice creștere a salariilor sau alte beneficii negociate cu echipajul de pe Heathrow.

BALPA a susținut că British Airways a acceptat o astfel de obligație, dar, în momentul de a o face obligatorie din punct de vedere juridic, a refuzat.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version