Agenția de turism online Booking.com a renunțat la propria sa etichetă Travel Sustainable (care clasifică unitățile de cazare în funcție de eforturile de sustenabilitate ale acestora) și va folosi de acum înainte doar certificate de la alte entități, a anunțat agenția într-un comunicat. Cu toate acestea, presa de specialitate a Phocuswire a dezvăluit că Booking a fost nevoită să ia această decizie în urma presiunilor exercitate de autoritatea olandeză pentru consumatori și piețe (ACM), care a considerat că „prezentarea acestui program a fost confuză”.
Adio etichetei „Travel Sustainable”
După cum a explicat Booking.com într-un comunicat, agenția de turism online va implementa de acum înainte o etichetă care le va permite consumatorilor să identifice unitățile de cazare care au obținut o certificare de sustenabilitate „acordată de o terță parte”. De asemenea, va permite filtrarea căutărilor în funcție de această certificare.
Până în prezent, peste 16.500 de proprietăți comercializate pe Booking au deja certificate de sustenabilitate oferite de o altă entitate.
Cu toate acestea, de acum înainte, „numele, logo-ul și nivelurile programului Booking.com’s Travel Sustainable nu vor mai fi afișate”, a confirmat agenția de turism online. Programul a fost introdus în 2021 și aproximativ 500.000 de unități aveau acest sigiliu.
Motivele din spatele deciziei
Potrivit Phocuswire, decizia OTA se datorează faptului că, în Olanda (unde Booking își are sediul european), „Autoritatea pentru Consumatori și Piețe s-a opus sistemului de rating Travel Sustainable al Booking.com. Acest sistem atribuia rating între 1 și 3+ unităților de cazare în ffuncție de eforturile lor de sustenabilitate.
Iar această organizație care se îngrijește de interesele consumatorilor a considerat că „prezentarea acestui program este confuză”.
Într-o declarație, Autoritatea pentru Consumatori și Piețe din Țările de Jos (ACM) a declarat: „Eticheta ‘Travel Sustainable” ar putea da impresia greșită ca o călătorie este sustenabilă în sine.
„Este important ca firmele să folosească declarații de sustenabilitate clare, corecte și relevante„, a declarat Edwin van Houten, director al departamentului pentru consumatori ai MCL. „Consumatorii sunt din ce in ce mai conștienți de impactul pe care îl au asupra climei, inclusiv atunci când călătoresc. Prin urmare, atunci când aleg o unitate de cazare, consumatorii trebuie să poată înțelege și să aibă încredere în declarațiile de sustenabilitate care sunt folosite”, a adăugat reprezentantul Autorității olandeze pentru consumatori și piețe.
De asemenea, ACM a remarcat că numele programului a fost o „afirmație de sustenabilitate posibil înșelătoare” și a subliniat alte domenii în care nu a respectat cerințele legale. Printre acestea se numără crearea unei „impresii distorsionate despre cazare” fără insignă și lipsă de claritate cu privire la „pe ce se bazează punctajele”, explică Phocuswire.
Booking: mediul de reglementare a evoluat „considerabil”
Agenția de turism online explică : „În timp ce peisajul sustenabilității a evoluat considerabil, iîn special în domeniul reglementărilor, ne menținem angajamentul de a prezenta opțiuni de călătorie mai sustenabile tuturor clienților noștri de cazare să obțină certificate de la terți.
Din acest motiv, adaugă el, „deși actualizăm modul în care afișăm cele mai sustenabile opțiuni, eliminând numele logo-ul și nivelurile Travel Sustainable, călătorii vor putea în continuare să identifice și să filtreze cazările certificate de terți și să vadă gama de practici pe care partenerii noștri le-au împărtășit cu noi”.
Mai multe informații în:
– WTTC: peste 1.300 de hoteluri verificate în cadrul programului său de sustenabilitate „Basics”
– Măsurarea impactului social, următoarea provocare în aplicarea criteriilor ESG
Sursă: hosteltur.com