La cinci luni după ce a început să zboare din nou, după două accidente mortale, Boeing 737 MAX are din nou probleme. Producătorul american de aeronave a anunțat vineri că a cerut de la 16 dintre clienți săi pe care nu i-a făcut publici să imobilizeze unele dintre dispozitivele sale ale modelului controversat, pentru a corecta o „posibilă problemă electrică”.
„Recomandarea este făcută pentru a permite verificarea existenței unei conexiuni la sol suficiente pentru o componentă a sistemului de alimentare electrică”, a explicat producătorul american într-un comunicat, fără a specifica numărul de aeronave afectate. Într-un circuit, solul face posibilă evitarea unei evantuale supraîncarcări electrice atunci când dispozitivul este prost izolat, potrivit agenției franceze de știri AFP.
De la revenirea în funcțiune a modelului 737 MAX, au fost livrate 450 de dispozitive către 49 de companii aeriene și grupuri de închiriere, de la intrarea în funcțiune a acestui model. 400 de aeronave rămân încă la sol, parcate în instalațiile Boeing, care vor fi livrate în 2022.
Boeing indică faptul că avertizează clienții cu privire la aeronava exact afectată. „Le vom da instrucțiuni cu privire la măsurile corective adecvate”, adaugă el, fără alte detalii.
Boeing a declarat că lucrează să rezolve incidentul „în strânsă colaborare” cu autoritatea de reglementare a aviației din SUA, Federal Aviation Administration (FAA).
737 MAX, cea mai recentă versiune a celui mai bine vândut model Boeing, a scufundat producătorul american de avioane într-o criză profundă, provocând pierderi de miliarde de dolari și afectând reputația sa de companie și calitatea aeronavei sale, din cauza problemelor cu dispozitivul MCAS, căruia i s-au atribuit două accidente aviatice ale companiilor aeriene Lion Air din Indonezia, în octombrie 2018, și Ethiopian Airlines, din Etiopia, în martie 2019, care au lăsat împreună 346 de morți.
Sursă: hosteltur.com