Blockchain: un amalgam în aplicarea sa în turism

Experții prezenți la Covenția ITB s-au întrebat de ce durează atât de mult dezvoltarea blockchain-ului în rețelele de turism, unde există însă exemple incipiente și chiar unele care au fost deja abandonate. Jan-Frederik Valentin, fondator și partener al Enea Capital Parteners, este clar, marii jucători din sector nu pariază cu adevărat pe această tehnologie. Cu toate acestea, Anke Hsu, șefa departamentului de dezvoltare a afacerilor la Chain4Travel, creatorii rețelei blockchain pentru turism Camino, a subliniat domeniile de aplicare cu cel mai mare potențial. 

În acest sens, Jan-Frederik Valentin a enumerat principalele puncte slabe ale acestei tehnologii pentru implementarea sa în sectorul turimsului: „Complexitatea sa, costurile de integrare cu sistemele tradiționale ale companiilor, îndoielile pe care le poate genera în materie de securitate, precum și interoperabilitatea și scalabilitatea protocoalelor.

Dar, în plus, Valentin consideră că principalul motiv pentru prezența sa redusă în sectorul turismului este faptul că „nu dorim cu adevărat să o integrăm din cauza sensibilităților dintre puterile pieței și a reticenței față de proprietatea asupra datelor„. De asemenea, el se întreabă dacă „transparența și contractele inteligente nu sunt chiar ultimul lucru pe care îl dorește această industrie. De aceea, cazurile de utilizare sunt încă limitate, cu soluții simple și beneficii nereprezentative”.

În prezentarea sa, Jan-Frederik Valentin a adunat companiile care au aplicat blockchain la modelul lor de afacere, tăiând cu o linie peste cele care au dispărut.

În ciuda acestor lucruri, el a citat unele companii din sector care aplică blockchain, cum ar fi:

– Arise Travel, care conectează hotelurile direct cu distribuția lor, cu posibilitatea de a aplica prețuri în timp real.

– Etherisc, cu produse de asigurare descentralizate care protejează clientul, de exemplu, împotriva întârzierilor de zbor, cu rambursări automate și într-un mod mai transparent.

– Webjet, deși, în cele din urmă a renunțat la elementul blockchain al Rechzain, deoarece „nu a fost cu adevărat util pentru ei și a fost foarte costisitor”.

– Singapore Airlines, cu KrisPay, programul său de loialitate și recompense bazat pe blockchain, care facilitează procesele de plată fără fricțiune.

Zonele cu cel mai mare potențial de dezvoltare

În schimb, Anke Hsu a prezentat o serie de domenii legate de călătorii în care, în opinia sa, această tehnologie are multe de spus, pe lângă utilizarea monedelor virtuale și a NFT (token-urilor nefungibile) în programele de loialitate menționate de Valentin.

Anke Hsu și Jan-Frederik Valentin cu moderatorul în centru, în cadrul dezbaterii generate după prezentările lor de la Convenția ITB.

Astfel, „blockchain poate fi utilizat pentru a atenua fricțiunile în călătorii; prevenirea fraudelor, deoarece rețelele P2P din industria de turism online depășesc 25 de miliarde de dolari anual; plățile instantanee pot fi efectuate fără costuri, o mai mare automatizare; reducerea costurilor tranzacțiilor; garantarea autenticității comentarilor clienților și, în general, asigurarea unei mai mari transparențe a rețelei”.

Alte articole generate despre Convenția ITB:

Airbnb: trei tendințe care vor marca revenirea turismului

Cum poate ajuta tehnologia să răspundem așteptărilor clienților

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version