În ultimele săptămâni s-au făcut mult zgomot în legătură cu posibila interzicere a navelor de croazieră în portul Amsterdam, ca o modalitate de a combate supraaglomerarea cu turiști. Cu toate acestea, s-a exagerat foarte mult cu privire la o măsură care, în realitate, este o recomandare și care, cu siguranță, nu va avea un impact imediat asupra acestei activități, potrivit CLIA și chiar Cruise Port Amsterdam.
Este adevărat că o schimbare semnificativă a avut loc la 20 iulie anul trecut, când partidele de coaliție din consiliul municipal al capitalei Țărilor de Jos au cerut Colegiului primarilor și consilierilor să interzică acostarea navelor de croazieră oceanice în centrul orașului, așa cum s-a întâmplat până acum. Până în prezent, acest organism nu a luat nicio decizie în această privință.
Pe de altă parte, s-a confirmat că escalele programate pentru actualul sezon de vârf continuă în mod normal. CLIA a reamintit, de asemenea, că doar 1% din cei 21 de milioane de vizitatori pe care îi primește orașul în fiecare an sosesc la bordul navelor de croazieră, fără a uita că impactul acestui profil turistic asupra economiei locale este estimat la 105 milioane de euro.
Investiții angajate
În plus, asociația patronală a sectorului a reamintit că au fost deja angajate investiții de milioane de euro, de către oraș, pentru dezvoltarea de noi infrastructuri portuare pentru operațiunile navelor de croazieră, precum și pentru a asigura acestor nave o conexiune electrică în port. Această măsură ar reduce semnificativ emisiile acestora în timpul escalelor în port.
Cruise Port Amsterdam a declarat într-un comunicat din 24 iulie că „În ciuda unor știri, vom rămâne deschiși, iar navele de croazieră vor continua să facă escală conform programului”.
Iar plecarea acestor nave din centrul Amsterdamului a fost, de asemenea, în discuție încă din 2016, dar nu s-a ajuns la niciun acord. Pentru terminalul de croazieră, o schimbare în acest sens, care să implice relocarea danei, ar fi un proces care ar dura ani de zile, dar adevărul este că acest organism susține că nu deține în acest moment nicio informație cu privire la pașii care ar putea fi făcuți.
În prezent, capitala olandeză primește croaziere fluviale si oceanice de la companii precum Holland America Line, Royal Caribbean International, Norwegian Cruise Line, P&O Cruises, Celebrity Cruises, Disney Cruise Line, Oceania Cruises, Costa Cruises, printre altele.
Restricții asupra turismului
La sfârșitul anului 2021, orașul Amsterdam a anunțat că va respinge orice nouă cerere de construire a unui hotel în majoritatea zonelor orașului, într-o nouă încercare de a reduce presiunea turistică asupra capitalei olandeze. Orașul avea la acea vreme 533 de hoteluri, cu aproximativ 40.000 de camere, la care se așteptau să se adauge încă 20.000 de camere.
În 2020 (în plină pandemie), Amsterdamul a interzis în mijlocul verii închirierile de vacanță în trei cartiere centrale, iar în celelalte 96 de cartiere le-a autorizat doar în condiții foarte stricte, cu scopul de a combate deranjul provocat de această modalitate. Una din 15 case din oraș este sau a fost oferită de Airbnb, potrivit datelor oficiale.
Mai multe informații despre Amsterdam:
– Restricțiile de zbor sunt legale. KLM pierde
– Amsterdam: Chiriile Airbnb scad cu 82,4% datorită registrului
În cele din urmă, în aprilie anul trecut, aeroportul din Amsterdam a făcut un pas înainte în direcția reducerii numărului de zboruri. Mai exact, acesta se va închide timp de cinci ore în fiecare noapte, reducând traficul cu 10.000 de zboruri pe an. În plus, vor fi interzise avioanele private și cele de mici dimensiuni și se vor lua măsuri împotriva zgomotului produs de avioane. Toate acestea vor fi implementate treptat și vor culmina în 2025 sau 2026.
Sursă: hosteltur.com